بررسي بحران رونق سينما در برنامه شب گذشته "هفت":

همايون اسعديان:حال سينماي ايران خوب نيست/مسئولان پدري كنند

حال سينما در حال حاضر خوب نيست و نيازمند همدلي مسئولان در عرصه سينما است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، همايون اسعديان كارگردان سينما در خصوص راه كارهاي مناسب در جهت رونق سينماي ايران در برنامه شب گذشته هفت گفت: زماني كه در خصوص رونق در سينما صحبت به ميان مي‌آيد به اين منظور است كه حال سينماي ايران خوب نيست.
وي افزود: در درجه اول بايد بپذيريم كه سينما با بحران روبرو است و بايد راهكارهايي در جهت رفع آن پيشنهاد شود.
نمايش 4 فيلم در سينما و فروش خوب آن دليلي بر خوب بودن سينماي ايران نيست زماني مي‌توان از رونق در سينما صحبت كرد كه نمايش فيلم بر روي پرده سينما باعث حضور مردم به سالنهاي سينما شود.
وي افزود: معتقدم اگر سينما دچار مشكل شده بايد دوستان ديگري هم كه در اين راستا فعاليت مي‌كنند با بسترسازي هاي مناسب در جهت رفع آن تلاش كرده و سينما را از بحران خارج كنند.
اسعديان اظهار داشت: توقع ما از مديران سينما پدري و بزرگي كردن است و با صبوريشان اشتباهات ما را تحمل و با ارائه راهكارها و بسترسازي هاي مناسب ما را هدايت و حمايت كنند.
محمدرضا شرف الدين در ادامه اين موضوع تصريح كرد: موضوع بحران در سينما يك موضوع ريشه اي و مهم است و نيازمند يك هم انديشي دسته جمعي در عرصه سينما است.
وي افزود: سينما را نمي‌توان در يك پديده محدود و بررسي كرد مهمترين آسيبهايي كه به بدنه سينما ما وارد است مهجور بودنمان در بخش بين الملل است.
وي اظهار داشت: تا زماني كه فراگير نشويم و در بازارهاي سينمايي جهان حضور نداشته باشيم نمي‌توانيم به يك سينماي اقتصادي و رشد هنري دست يابيم.
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه پدري در سينماي ايران بسيار ضعيف است و تا همدلي نباشد مشكلات سينماي ايران حل نخواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار