در پي توليد و پخش فيلم توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام (ص) در اينترنت، امام جماعت مکه روز جمعه ضمن انتقاد از آزادي بيان به سبک غربي تاکيد کرد چرا وقتي از هولوکاست صحبت مي شود، آزادي بيان معنا ندارد؟

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيخ صالح بن محمد الطالب، امام جماعت مکه خواستار آن شد که براي عاملان هر گونه اقدام و تلاش براي ايجاد تنفر مذهبي در جهان، مجازات کيفري در نظر گرفته شود.
امام جماعت مکه که اولين مکان مقدس مسلمانان در جهان محسوب مي شود، روز جمعه در خطبه هاي نماز جمعه در مسجدالحرام اين شهر، تاکيد کرد: ما از همه کشورهاي جهان مي خواهيم مجموعه قوانين و مقرراتي الزام آور تصويب کنند که بر اساس آن هر گونه توهين به پيامبران و اديان توحيدي به عنوان جرم تلقي شود و عاملان آن در دادگاههاي کيفري تحت پيگرد قرار گيرند و مجازات شوند.
امام جماعت مکه ادامه داد : سياستمداران و مسئولان نهادهاي تصميم گيرنده در جهان بدانند که واکنش ملتها به اقدامات توهين آميزي از قبيل تهيه فيلم موهن اخير که مقدسات و باورهاي ديني مورد اهانت قرار مي گيرد، غيرقابل مهار است.
امام جماعت مکه تصريح کرد: ما براي ارتقاي مداراي مذهبي در جهان خواستار گفتگو، درک متقابل و شکيبايي بيشتر پيروان اديان هستيم اما اگر اقدامات توهين آميز و تحريک کننده که منجر به ايجاد انزجار مذهبي مي شود، ادامه پيدا کند هر گونه تلاش براي گفتگو و درک عميق تر پيروان مذاهب بي فايده خواهد بود.
امام جماعت مکه در عين حال از واکنشهاي خشونت بار مسلمانان به فيلم آمريکايي که در آن به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) توهين شده است، انتقاد کرد.
وي ضمن انتقاد از آزادي بيان در غرب که هيچ مرز و محدوديتي نمي شناسد اقدام هفته نامه فرانسوي شارلي ابدو را که تصاويري توهين آميز به حضرت محمد (ص) چاپ کرده است، محکوم کرد. وي تاکيد کرد: از چه زماني آزادي بيان به معناي تهاجم بي حد و مرز تلقي مي شود؟ چرا زماني که از هولوکاست صحبت به ميان مي آيد، آزادي بيان معنايي ندارد؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار