از آنجا که صنعت گردشگري مي تواند جايگزين درآمدهاي نفتي باشد متأسفانه هنوز بودجه خاصي براي توسعه اين صنعت اختصاص داده نشده است.

اکبر غمخوار عضو انجمن دفاتر خدماتي و مسافرتي استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: از آنجا که تمام مسئولان کشور اعتقاد بر اين دارند که گردشگري دومين صنعت درآمد به شمار مي رود و مي تواند جايگزين درآمدهاي نفتي در توسعه اقتصادي کشور باشد اما متاسفانه هنوز اين صنعت مورد بي مهري قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: صنعت گردشگري صنعتي است که در صورت توجه به آن مي تواند زمينه هاي اشتغال جوانان و شکوفايي اقتصاد در کشور را فراهم کند.

غمخوار اظهار داشت: اگر مي خواهيم صنعت گردشگري در کشور رشد پيدا کند بايد تدابير ويژه در اينباره اتخاذ شود تا کمي اين صنعت مورد ظلم واقع شده جان دوباره به خود گيرد.

وي تاکيد کرد:‌ هنوز فرهنگ سفر و گردشگري در کشور نهادينه نشده است مردم ما چندان رغبتي به سفرهاي گروهي ندارند و بايد زمينه هاي انگيزه سفر گروهي در مردم ايجاد شود تا سفر گروهي در سبد خانوارها قرار گيرد.

غمخوار خاطرنشان کرد: براي نجات صنعت گردشگري در کشور بايد بسته حمايتي و فرهنگ سازي در کشور صورت گيرد که اين امر بستگي به توجه مسئولان دولتي دارد که به اين صنعت درآمدزا کمک کنند./س
برچسب ها: گردشگری ، حمایت ، درآمد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار