مسؤول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه انصارالحسين(ع) گفت: دشمن از روحيه شهادت‌طلبي و فعالیت های فرهنگی مردم ايران مي‌هراسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ حجت‌الاسلام محمد رضوي‌راد هفته دفاع مقدس را فرصتي مغتنم و ويژه براي تجديد بيعت با آرمان‌ها و ارزش‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان كرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس با استقامت و جان‌فشاني استقامت و عظمت بزرگي ايران اسلامي را به نمايش گذاشتند.
وي افزود: جايگاه شرعي دفاع در اسلام بسيار مهم و پررنگ است به طوري كه اسلام به مسلمانان اجازه داده است هر گاه مورد تهاجم قرار گرفتند از اعتقادات، آرمان‌ها، ارزش‌ها، نواميس و مال و اموال خود دفاع كنند.
وي تصريح كرد: دفاع يك موضوع عقلي است اسلام نيز به اين مسأله تأكيد بسيار كرده است.
حجت‌الاسلام محمد رضوي‌راد ادامه داد: دفاع از صدر اسلام بوده است، جايگاه دفاع در اسلام يك جايگاه تاكتيكي است اسلام اين اجازه را به مسلمانان داده است هر گاه مورد تهاجم قرار گرفتند از خود دفاع كنند.
مسؤول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه انصارالحسين(ع) خاطرنشان كرد: جنگ  ناخواسته به ايران تحميل شد انقلاب تازه شكل گرفته بود كشور از لحاظ نظامي آماده نبود ارتش آمادگي لازم را نداشت سپاه تازه تشكيل شده بود هنوز قواي لازم براي جنگ را نداشت با دستور امام بسيج به تازگي در سال 58 تشكيل شده بود انسجام امروز را نداشت دشمن از اين ناآمادگي استفاده كرد و صدام را براي جنگ با ايران تحريك كرد.
وي ادامه داد: امام(ره) بهترين فرماندهي را در جنگ ايفا كرد بعد از خيانت‌هاي بني صدر سپاه، ارتش، بسيج با هم متحد شده‌اند و مديريت جنگ در اختيار انقلابيون قرار گرفت تا توانستند در عمليات‌ها يكي پس از ديگري موفق شدند.
حجت‌الاسلام محمد رضوي‌راد اظهار داشت: جوانان غيور ايران توانستند در عمليات‌هاي موفقي مانند فتح المبين، الي بيت‌المقدس نقش‌آفريني كنند. مناطقي كه در اختيار دشمن بود باز پس گرفته شد و بعد از هشت سال دشمن به هيچ يك از اهداف خود نرسيد كه اين يعني شكست دشمن.
وي افزود: اگر كار فرهنگي نبود اين همه جوان بسيج نمي‌شدند، از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا گروههاي مختلف مردم در جبهه‌هاي جنگ حضور داشتند و هر كس هم توانايي حضور در جنگ را نداشت در پشتيباني جنگ كمك مي‌كرد.
حجت‌الاسلام محمد رضوي‌راد اظهار داشت: روحيه معنوي و فعاليت‌هاي فرهنگي باعث پيروزي جنگ شد دشمن نيز از فعاليت‌هاي فرهنگي و روحيه شهادت طلبي مردم هراس داشته و دارد./س
برچسب ها: هراس ، دشمن ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.