سامان دهي انشعابات غيرمجاز به منظور كاهش درصد آب به حساب نيامده و جذب درآمدهاي سرمايه اي و جاري طبق يك برنامه ريزي منسجم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،محمدعلي صنيعي نژاد در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: استفاده غيرمجاز از شبکه آب شهري از جرايم مشهود بوده و براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامي با استفاده کنندگان آن برخورد قانوني به عمل مي آيد.
وي گفت: بيشترين انشعابات استان در مناطق حاشيه‌نشين شهرها قرار دارد و ساكنان اين مناطق به‌صورت ثبت نشده و غيرمجاز از آب استفاده مي‌كنند.
سرپرست شركت آبفاي خوزستان افزود: وجود اشتراكهاي غيرمجاز در شهرها هزينه‌هاي جاري اداره آبفا را دو تا سه برابر افزايش داده و اين عامل ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشكلاتي مواجه كرده است.
صنيعي نژاد انشعابات غيرمجاز را به عنوان مهم ترين جنبه غيرفيزيکي هدررفت آب دانست و تاکيد کرد: ايجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزيع به علت غيربرنامه اي بودن انشعابات، احتمال نشت آلاينده ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ايجاد آلودگي در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بيش از حد استاندارد يا حد نياز از آب به علت عدم اندازه گيري، عدم پرداخت آب بها، تشديد نشت از اين انشعابات (به علت اينکه معمولااز اتصالات و لوله هاي غيراستاندارد استفاده مي شود) و نصب غيراصولي آن از جمله مشکلاتي است که انشعابات غيرمجاز به وجود مي آورند.
وي تصريح كرد: در واقع کساني که از طريق انشعابات غيرمجاز به شبکه وصل مي شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگي قرار مي دهند.
سرپرست شركت آبفاي خوزستان با اشاره به تاکید دولت در سفرهای استانی به خوزستان در موضوع جمع آوری انشعابات غیر مجاز و ایجاد زمینه انشعاب مجاز خاطر نشان كرد: براي جلوگيري از كاهش انشعابات غير مجاز لازم است نمايندگان مردم در مجلس و تمامي دستگاه هاي اجرایي همكاري هاي لازم در جهت جمع آوري اين نوع انشعابات با امور آبفا داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.