معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از صرفه جویی 10 درصدی مصرف برق و به دنبال آن صرفه جویی 10 میلیارد دلاری در اقتصاد کلان کشور پس از هدفمندی یارانه ها خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمد بهزاد در مراسم  مدیریت مصرف آب و برق خانواده های روستایی که امروز در محل وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: درآمد ارزی حاصل از صادرات برق کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از یک میلیارد دلار رسیده و حجم صادرات برق کشور نیز حدود 50 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش یافته که این رقم ناشی از صرفه جویی در صنعت برق کشور است.

وی نقش زنان در صرفه جویی مصرف برق را موثر خواند و گفت: صنعت آب و برق کشور نیازمند حضور گسترده تر و پررنگ تر زنان در بخش فنی پروژه ها است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف برق هر خانواده در جهان بین 2200 تا 2300 کیلووات ساعت در سال است، افزود: سرانه مصرف برق هر خانواده ایرانی تا دو سال گذشته 3000 کیلووات ساعت بود که در زمان حاضر، این رقم به دو هزار و 500 کیلووات ساعت در سال رسیده است و با ادامه روند برنامه ریزی های کاهش مصرف با محوریت زنان، می توانیم در آینده ای نه چندان دور به میانگین جهانی برسیم.

وی با اشاره به نقش زنان در صرفه جویی مصارف خانگی، گفت: مصرف صحیح آب و برق و مدیریت هزینه در خانواده های ایرانی با محوریت زنان الگوی بسیار مناسبی است که در این راستا کافی است که آموزش های لازم به آنها داده شود.

وی گفت: با اجرای هدفمندی یارانه ها، مصرف برق کشور 10 درصد کاهش یافته است که با این رقم توانسته ایم 10 میلیارد دلار به اقتصاد کلان کشور کمک کنیم به این معنی که در ازای یک درصد کاهش مصرف برق، یک میلیارد دلار به اقتصاد کلان کشور کمک می شود.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد : به ازای هر کیلووات برق 2 هزار دلار هزینه در بر دارد که 1000 دلار آن مربوط به تولید ، 600 دلار انتقال و 400 دلار صرف هزینه توزیع می شود .
 
وی با اشاره به این که  با اجرای هدفمندی یارانه ها 2 میلیارد دلار ارزش برق مصرف نشده است  خاطر نشان ساخت : 2 میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شده و 6 میلیارد دلار نیز هزینه ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه شده است ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار