کاروان مدافعان حقوق مردم غزه از ايتاليا به غزه مي روند

گروهي از مدافعان حقوق مردم فلسطين قصد دارند با استفاده از کشتي از بندري در ايتاليا به سمت نوار غزه حرکت و نسبت به محاصره اين منطقه به دست رژيم صهيونيستي اعتراض کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ به گفته برخي مقامات رژيم صهيونيستي فعالان حاضر در عرشه کشتي استل که با پرچم سوئد حرکت مي کند به تدريج آماده مي شوند در چند روز آينده از ايتاليا به غزه حرکت کنند.

اين کشتي سفر خود را در ماه ژوئن آغاز کرد و تاکنون با توقف در چندين بندر واقع در کشورهاي اروپايي تلاش کرده است سطح آگاهي و اطلاعات مردم کشورهاي اروپايي را درباره ماموريت خود افزايش دهد.

رژيم صهيونيستي از چندين سال قبل با اعمال محاصره اي تمام عيار بر باريکه غزه، از ورود و خروج هرگونه کالا حتي کمک هاي امدادي به بيش از يک ميليون و پانصد هزار نفر از ساکنان منطقه جلوگيري مي کند.

يک منبع آگاه در وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي گفت تنها گروه اندکي از فعالان روي اين کشتي حضور دارند. درار فيلر از اسرائيلي هاي تبعيدي حاضر در کاروان امدادي موسوم به ماوي مرمره نيز در ميان فعالان حاضر در کشتي استلا قرار دارد.

 حمله نيروهاي کماندويي رژيم صهيونيستي به کشتي ماوي مرمره در سال 2010 ميلادي که در داخل آبهاي بين المللي صورت گرفت به کشته شدن نه فعال بين المللي و مدافع حقوق مردم فلسطين منتهي شد.

برچسب ها: غزه ، ایتالیا ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار