معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نقش و جایگاه اصناف و بازاریان را در نظام اسلامی ایران شاخص و برجسته دانست و گفت:حضور در صحنه بازاریان در دفاع از ارزش ها در كنار دیگر اقشار جامعه بیانگر مردمی بودن این نظام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه 'خبرنگاران لرستان حسن شریعت نژاد' در همایش پلیس،امنیت و اصناف با تشریح نقش اصناف و بازاریان در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس افزود:علاوه بر حضور در صحنه بازاریان در دوران انقلاب، پشتیبانی آنها از جبهه ها در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی در موفقیت ها و پیروزی رزمندگان داشته است.

وی از بازاریان و كسبه به عنوان نیروهای مورد وثوق نظام نام برد و افزود:نقش كسبه و بازاریان در تامین امنیت جامعه نیز نقشی بسیار مهم و حایز اهمیت است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان به شرایط حساس كنونی كه دشمنان با تحریم علیه نظام اسلامی ایران وارد صحنه شده اند اشاره كرد و گفت: در ابن شرایط حساس نیز نقش اصناف و كسبه در كنترل بازار و خنثی كردن توطئه اقتصادی دشمن نقشی مهم و قابل توجه است.

شریعت نژاد افزود: نظام اسلامی ایران همانند گذشته با هوشیاری مردم و نیز مشاركت اصناف و بازاریان از شرایط تحریم با موفقیت عبور می كند.

وی همچنین به تشریح وضعیت امنیت در استان لرستان پرداخت و گفت: لرستان از نظر امنیت یكی از پنج استان امن كشور است اما به دلیل برخی ذهنیت ها، وقوع یك حادثه هر چند كوچك مانند سرقت در این استان بزرگ نمایی شده و چهره لرستان را مخدوش می كند كه از واقعیت بدور است.

شریعت نژاد در ادامه با تجلیل از عملكرد نیروی انتظامی و نحوه تعامل و همكاری این نیرو با اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: نحوه برخورد و تعامل نیروی انتظامی به ویژه فرماندهان رده بالای این نیرو با مردم قابل مقایسه با رژیم گذشته نبوده و این از افتخارات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین برقراری نظم و امنیت بازار را از اولویت های نخست نیروی انتظامی دانست و گفت: تعامل و همكاری اصناف و كسبه با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در بازار بسیار مهم است كه باید به آن توجه شود.

فرمانده انتظامی لرستان نیز در این همایش در سخنانی به نقش اصناف در انضباط اجتماعی ، ترویج فرهنگ مشاركت و امانتداری در بازار و نیز رعایت حقوق شهروندی پرداخت و گفت: اصناف و بازاریان در خنثی كردن تهاجم فرهنگی دشمن نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

سردار كاظم علیزاده بر ضرورت ساماندهی اصناف مزاحم نیز اشاره كرد و افزود:ساماندهی اصناف مزاحم وانتقال آنها به خارج از شهر خرم آباد به عنوان حقوق شهروندی بایدبا همكاری اصناف هر چه سریعتر اجرا شود.

وی به وضعیت نامطلوب ترافیك شهری خرم آباد نیز اشاره كرد و گفت: در حالیكه ماهانه 950 دستگاه خودرو جدید به آمار خودروهای لرستان اضافه می شود در این مدت تنها 150 دستگاه اسقاط می شود كه با این روند ، مشكلات ترافیكی در استان به ویژه خرم آباد روز به روز بیشتر می شود.

فرمانده انتظامی لرستان خواستار همكاری و مشاركت اصناف و بازاریان برای ساماندهی نگهبان محلی بازار و نیز بر عهده گرفتن طرح نظارت بر اماكن و اصناف از سوی بازار شد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی تعامل و همكاری با اصناف و بازاریان برای اجرای این طرح ها در راستای ساماندهی بازار استان دارد.

سردار علیزاده ترویج و گسترش برنامه های فرهنگی و مذهبی در بازار استان لرستان را ضروری دانست و افزود: بازار همانند گذشته باید به وظیفه و نقش تاریخی خود در برگزاری مناسبت های مذهبی در مساجد بازار عمل كند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان لرستان نیز در این همایش گزارشی از عملكرد پلیس در ساماندهی اصناف استان ارائه كرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد سه هزار و 523 واحد صنفی متخلف در سطح استان لرستان به دلیل تخلف پلمپ شده كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش داشته است./س

برچسب ها: نقش ، جایگاه ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.