ستاره هاي دنياي بازيگري با قرارگيري در آسمان "كلاه پهلوي" و با درخششي چشمگير روايتي متفاوت از تاريخ را براي سه نسل از جامعه رقم مي‌زنند.

نادر سليماني بازيگر نقش رضا شوفر در سريال "كلاه پهلوي" در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: "كلاه پهلوي" دوراني ناآشنا را براي ما از يك دوره تاريخي به تصوير مي‌كشد و در مورد حقيقت داشتن آن فقط كارشناسان تاريخ و افراد بالاي 60 سال توانايي قضاوت كردن دارند.
وي ادامه داد: هنرمندان و دست اندركاران براي "كلاه پهلوي" به عنوان يك اثر زيبا و پسنديده زحمتي از جان و دل را در طول 6 سال كشيدند و به همين خاطر به جا افتادن آن در ميان مخاطبان طي هفته هاي آينده جاي اميد بسياري است.
بازيگر نقش رضا شوفر عنوان كرد: بازيگران خوب و نامي به عنوان ستاره هاي دنياي هنري در اين مجموعه يك جا با هم جمع شده اند و شايد يكي از سختي هاي كار همين به كنار هم آوردن اين بازيگران حرفه اي بود كه هر كدام به طور معمول در جاهاي مختلف مشغول به كار بودند.
سليماني در مورد نقش رضا شوفر اظهار كرد: رضا شوفر به عنوان راننده‌ي شهر "سامان" به همراه سادگي اش با ماشين خود به عنوان تنها ماشين موجود در شهر هم سران را و هم وسايل و حيوانات را با آن جا به جا مي كند و به خاطر سادگي و خاصي بسيار هر خط فكري توانايي تاثيرگذاري بسياري را در وي دارد.
وي افزود: رضا شوفر به عنوان تنها راننده‌ي شهر با يك گاري چي رقابت مي كند و من در خصوص گفتار اين شخصيت طي بيان عقايدم به كارگردان اثر و بعد از رسيدن به يك منطق درست در اين باره بيشتر به شيوه‌ي خودم و زبان نزديك به تهران استفاده كردم.
بازيگر نقش رضا شوفر تصريح كرد: ويژگي بارز اين اثر بهره گيري از ساختار دراماتيك و دوري از بيان تاريخ به زباني خشك است و پرداخت به زندگي سياستمداران به غير از كارهاي سياسي شان و بيان روابط احساسي ميان آن ها اين اثر از ديگر آثار متمايز مي‌كند.
سليماني در مورد حضور بازيگران جوان در "كلاه پهلوي" عنوان كرد: همه‌ي آن ها جواناني باهوش، زيرك و فوق العاده بودند به خصوص امير علي دانايي كه براي بازي اين نقش با به كارگيري تمام تلاشش حتي به يادگيري زبان فرانسه اقدام كرد.
وي در خصوص دكور و طراحي آن بيان داشت: از منظر من طراحي دكور با وجود سختي هاي بسيار براي پنهان ساختن وسايل فيلمبرداري بسيار نزديك به ‌آن زمان صورت پذيرفت و يكسري تغيير و تحول براي رسيدن به شهر سامان يعني همان تهران قديم انجام شد.
بازيگر نقش رضا شوفر اظهار كرد: گريمورها نيز در "كلاه پهلوي" با خلاقيت و نوآوري تمام تلاششان را براي نزديك ساختن گريم و لباس به آن دوران كردند و به روي خود من نيز براي نقش رضا شوفر چهار يا پنج تست مختلف را انجام دادند.
سليماني خاطرنشان كرد: اين سريال براي سه نسل جوان كودكان و گذشتگان ساخته شده است و همه براي اين اثر به خصوص دست اندركاران پشت صحنه زحماتي بسياري را متحمل شدند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.