رئيس جمهور افغانستان تاکيد کرد آمريکا در روند مبارزه با تروريسم ، همکاري جدي و عملي با دولت افغانستان نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، حامد کرزي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني آمريکايي سي بي اس  که محتواي آن در رسانه هاي گروهي افغانستان بازتاب يافت ، گفت آمريکا مراکز اصلي و پناهگاه هاي تروريسم را هدف قرار نداده است.

وي افزود کساني که در پاکستان آموزش ديده اند و منابع تامين و تدارکات آن ها در آن کشور است ، مي توانند براي ده سال آينده از مردم افغانستان قرباني بگيرند ، ما اين موضوع را با آمريکا در ميان گذاشتيم اما در عمل پاسخ روشني دريافت نکرديم.

کرزي گفت اگر اثبات شود که تروريسم و القاعده در افغانستان قوت گرفته اند ، به اين معناست که يازده سال جنگ عليه آنان بي ثمر بوده است ، آمريکايي ها مي گويند امنيت در افغانستان خوب شده است اما به حدي نيست که مردم اين کشور انتظار آن را داشتند.

رئيس جمهور افغانستان در بخشي از اظهارات خود گفت مسايلي که سبب نگراني دولت و مردم افغانستان درباره عملکرد امريکايي ها در اين کشور شده است، تلفات غيرنظاميان ، برخورد نادرست با شهروندان و دخالت در امور انتخابات بود و اين مسايل ما را به شدت نگران و خشمگين کرده است.

کرزي با بيان اين که مردم از عملکرد آمريکا در قبال مسايل افغانستان انتقاد دارند افزود فساد اداري زماني در افغانستان از بين مي رود که آمريکايي ها به تعهدات خود عمل کنند ، رئيس سابق بانک مرکزي افغانستان که به فساد متهم است هم اکنون درآمريکا به سر مي برد.

رئيس جمهور افغانستان گفت بخش زيادي از فساد اداري از سوي خارجي ها براي خدشه دار کردن اداره دولتي افغانستان صورت گرفته است ، اما اين مساله سبب از بين بردن اداره اين کشور نخواهد شد و در روند صلح نيز امريکا کاري نکرده است و خود افغان ها در سه سال گذشته تلاش کرده اند که با همکاري پاکستان با صدور بيانيه ها اين روند را پيش ببرند.

وي  بار ديگر از پاکستان خواست « ملا برادر » از فرماندهان برجسته گروه طالبان را به دولت افغانستان بسپارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار