در حال حاضر 145 هزار داوطلب سلامت در کشور در ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها تلاش موثر دارند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مسئول برنامه جلب مشارکت مردمی کشور با بیان این مطلب که برنامه داوطلبان سلامت از سال 1369 به صورت طرح در کشور به اجرا در آمد و پس از موفقیت های چشمگیر در برنامه های مختلف، از سال 1371 رسما در کل کشور اجرایی شد افزود: هدف اصلی این برنامه مشارکت آگاهانه و داوطلبانه مردم در تامین سلامت خود، خانواده و محلات است.

توحیدی ادامه داد: این افراد بدون نیاز به آزمون ورودی خاصی این آموزشها را با حضور در کلاسهایی که به صورت هفتگی در مراکز بهداشتی درمانی برگزار می شود، دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز تعداد داوطلبان سلامت در استان را 3704 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 1381داوطلب در شهر و2323 نفر در روستا ها به صورت فعال در 148 مرکز مجری برنامه مشغول به همکاری می باشند.

دکتر طباطبایی گفت: این حوزه دارای 518 نفر داوطلب متخصص نیز می باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که توانمندسازی داوطلبان و مربیان آنان در زمینه های مختلف از جمله برنامه های دانشگاه است از مردم استان دعوت کرد تا در صورت تمایل برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و کمک به خود و جامعه شان به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خویش مراجعه کرده از نحوه ثبت نام و حضور در برنامه و آموزشهایی که ارائه می شود مطلع شوند.

گفتنی است: داوطلبان سلامت افرادی هستند خود جوش، پویا و از دل جامعه که آموزش ها و اطلاعات بهداشتی را با زبان محلی به افراد خانه، محله و جامعه انتقال می دهند و در واقع بازوان پرتوان دانشگاه علوم پزشکی می باشند./ع2

برچسب ها: سلامت ، داوطلب ، آگاهی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار