باوجود اینکه تحریم‌های جدید غرب علیه ایران شامل تانکرهای ذخیره نفت نمی‌شود، ۲ شرکت بیمه اروپایی از بیمه تانکرهای شرکت تجاری «تیتان» هنگ کنگ که نفت ایران را در سواحل مالزی نگهداری می‌کند، سرباز زدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، 2 شرکت بیمه اروپایی از ارائه خدمات بیمه برای تانکرهایی که در تجارت نفت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرباز زدند.

این گزارش افزود: اسناد به دست آمده توسط خبرگزاری رویترز از این امر حکایت دارد که این نخستین اقدام شرکت‌های بیمه اروپایی از زمان اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران است که در ماه ژوئیه اجرایی شد.

بنا بر این گزارش، شرکت «تیتان پتروکمیکال گروپ» هنگ کنگ از این تانکرها برای نگهداری نفت ایران و ارائه آن به شرکت تجاری نفت ویتول استفاده می‌کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود تأکید کرد: این اقدام شرکت‌های بیمه اروپایی در شرایطی صورت گرفته است که بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا شرکت‌های بیمه غربی تنها از ارائه خدمات به تانکرهایی منع شده‌اند که نفت ایران را جابه جا می‌کنند و هیچ حرفی از نگهداری نفت ایران در این تحریم‌ها مطرح نشده است و این اقدام ورای این تحریم‌ها صورت گرفته است.

بر اساس سندی که در اختیار رویترز قرار گرفته است و تاریخ آن نیز به 14 سپتامبر باز می‌گردد، «مایک سالتهاوس» مدیر مدیریت بیمه شمال به نمایندگی از شرکت بیمه‌کننده شرکت تیتان اعلام کرده است: عملکرد تیتان اگر نگوییم لفظ تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، اما مفهوم این تحریم‌ها را نقض می‌کند. چنانچه ما به ارائه خدمات بیمه‌ای به ناوگان این شرکت ادامه‌ دهیم، احتمال نقض بیشتر تحریم‌ها وجود دارد.

بنا بر این گزارش، شرکت بیمه «گارد» نیز به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه حمل و نقل دریایی نیز طبق سندی به تاریخ 7 سپتامبر از ارائه خدمات به شرکت تیتان خودداری کرده است.

تا کنون هیچ یک از این دو شرکت بیمه اروپایی در این رابطه اظهار نظری را مطرح نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت تیتان از این پس برای ادامه فعالیت‌های خود در سواحل مالزی در راستای نگهداری نفت باید به دنبال جذب خدمات شرکت‌های بیمه‌ای دیگری باشد.
برچسب ها: تحریم ، بیمه ، شرکت ، اروپایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار