روسیه از تصرف شهر کلیدی «اوگلدار» در شرق اوکراین خبر داد که موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد و راه را برای پیشروی نیرو‌های روس هموارتر می‌کند.  

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور کنترل شهر اوگلدار یا ووهلهدار در منطقه «دونتسک» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.  

به گزارش شین‌هوا، این شهر به دلیل مرتفع بودن و همینطور به دلیل موقعیت آن در تقاطع جبهه شرقی و جنوبی، از نظر استراتژیک برای نیرو‌های روسیه و اوکراین بسیار مهم است. افزون بر این، شهر ووهلهدار معادن زغال سنگ دارد که تصرف آن را به گام مهمی برای روسیه تبدیل می‌کند.  

«میکولا بیلیسکوف» محقق موسسه ملی مطالعات استراتژیک اوکراین گفت که پس از ووهلهدار، روس‌ها بر تصرف شهر «کوراخوف» تمرکز خواهند کرد که مسیر را برای حمله به شهر استراتژیک «پوکروفسک» هموار می‌کند. پوکروفسک محل یک ایستگاه راه‌آهن کلیدی در شرق اوکراین است و چندین جاده اصلی از آن عبور می‌کند؛ بنابراین یک نقطه تدارکاتی ضروری برای سربازان اوکراین در خط مقدم شرقی محسوب می‌شود. به گفته کارشناسان سقوط این شهر ممکن است منجر به از دست دادن تقریباً کل منطقه دونتسک شود.

روسیه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را تصرف کرده و به گفته رسانه‌ها سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال پیشروی در شرق اوکراین است.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: دونتسک ، اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار