زن جواني كه به بهانه سرمايه‌گذاري در ارز از شهروندان تهراني، هفت ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بود، همراه خواستگار خود كه همدستش بود، از سوي ماموران اداره 14 پليس آگاهي تهران دستگير شدند.اين زن، يك خواننده معروف پاپ را نيز به بهانه سرمايه‌گذاري فريب داده و از وي 550 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چندي پيش زني با مراجعه به شعبه 12 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران عليه زني به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي گفت: از طريق يكي از دوستان با زني جوان آشنا شدم كه پيش از اين كارمند يك آژانس هواپيمايي بود و در ارتباط با دريافت دلار با گذرنامه از بانك‌ها فعاليت داشت. ابتدا گذرنامه و مبلغي پول به او دادم و آن زن برايم دلار خريد.

شاكي اضافه كرد: اين زن در ادامه عنوان كرد در زمينه خريد و فروش ارز نياز به سرمايه‌گذار دارد و در صورت همكاري با وي، پول خوبي به دست خواهم آورد.

وي اضافه كرد: چند مرتبه با او همكاري كردم و با خريد دلار دولتي از وي، آن را در صرافي مي‌فروختم. بنابراين بيش از صد ميليون تومان به آن زن دادم و قرار شد وي پس از سرمايه‌گذاري پول‌هايم در زمينه خريد و فروش ارز علاوه بر اصل پول، سود آن را هم بپردازد و در قبال آن چك‌هايي به عنوان ضمانت به من ارائه كرد.

شاكي يادآور شد: مدتي بعد وقتي از او خبري نشد، چك‌ها را به بانك بردم كه متوجه شدم صاحب آنها فرد ديگري بوده و وي نيز آنها را به زن شياد امانت داده است.

شكايت‌ها يكي پس از ديگري

در پي اين شكايت، تحقيقات براي دستگيري زن شياد ادامه داشت تا اين‌كه افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

جستجو براي يافتن متهم ادامه داشت تا اين كه دو روز پيش زن كلاهبردار از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.

زن شياد پانزدهم مهر امسال از پليس آگاهي براي تحقيقات به شعبه 12 دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 2 تهران منتقل شد.

اعتراف زن شياد

متهم گفت: ابتدا براي جلب اعتماد مردم دلار‌هاي دولتي به آنها مي‌دادم. مدتي نيز كه پرداخت دلار دولتي از سوي بانك‌ها متوقف شد، خود به چند صرافي در تهران مي‌رفتم و پس از خريد دلار از آنها، دلارها را با قيمت بسيار ارزان به شاكيان مي‌فروختم و پس از جلب اعتماد تصميم گرفتم به بهانه سرمايه‌گذاري ارز آنها را فريب داده و كلاهبرداري كنم.

متهم اضافه كرد: با اين ترفند، هفت ميليارد تومان كلاهبرداري كردم و با آن ملك و خودرو خريدم. براي جلب اعتماد بيشتر به برخي از شاكيان چك افراد ديگر و حتي خودرو‌هايي كه مردم به من مي‌دادند تا آنها را بفروشم و دلار بخرم و به عنوان سرمايه مالي‌شان حساب شود، تحويل مي‌دادم.

دستگيري همدست متهم

در پي اين اعترافات، متهم با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي از وي براي مشخص شدن ديگر جرايمش و هويت همدستان احتمالي متهم ادامه داشت تا اين‌كه هويت يكي از همدستان وي به نام احسان به دست آمد و او تحت تعقيب ماموران اداره 14 آگاهي تهران قرار گرفت.

ماموران مخفيگاه اين مرد را نيز دو روز پيش در خيابان آيت‌الله كاشاني تهران شناسايي و او را دستگير كردند.

انكار به همكاري با متهم در كلاهبرداري

اين متهم در بازجويي گفت: يك سال پيش با سپيده آشنا شدم و قرار بود باهم ازدواج كنيم. من در كلاهبرداري‌هاي ميلياردي سپيده نقشي نداشتم و فقط چك‌هايم را در اختيار وي قرار داده بودم تا به افرادي كه با آنها معامله مي‌كند، به عنوان ضمانت بدهد. وقتي شاكيان چك‌هاي مرا به بانك برده، اما پولي در حسابم نبود، از من شكايت كردند كه متواري و سرانجام دستگير شدم. من فقط چهار نفر را به سپيده معرفي كرده بودم تا در خريد ارز سرمايه‌گذاري كنند.

متهمان سر خواننده پاپ هم كلاه گذاشتند

در حالي كه هر دو متهم از سوي بازپرس توفاني، رئيس شعبه 12 دادسراي ناحيه 2 تهران، روانه زندان شده بودند و تحقيقات ادامه داشت، روز گذشته يك خواننده معروف پاپ نيز با حضور در اين دادسرا عليه متهمان شكايت كرد.

شاكي گفت: من چندي پيش با احسان كه در زمينه موسيقي فعاليت داشت، آشنا شدم. پس از جلب اعتماد من، خواست تا در خريد و فروش ارز سرمايه‌گذاري كنم. بنابراين مرا با زني به نام سپيده آشنا كرد.

وي افزود: در پي چند مرتبه ملاقات با اين زن اعتمادم به وي جلب شد و 550 ميليون تومان براي سرمايه‌گذاري در ارز به وي پرداخت كردم، اما با گذشت مدتي خبري از سود و اصل سرمايه‌ام نشد و احسان و سپيده ناپديد شدند و جستجويم براي يافتن آنها بي‌نتيجه مانده بود تا اين‌كه متوجه دستگيري هر دويشان شدم.بنابراين گزارش، تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم متهمان ادامه دارد.

 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار