نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: معمولا در انتخابات ریاست جمهوری مدیران لایق و توانمندی ثبت نام می‌کنند؛ در صورت اصلاح این قانون، مناصب دولتی 6 ماه از مدیران توانمند و با تجربه خالی شده و این چندان مطلوب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره ضرورت اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که براساس آن نامزدها باید 6 ماه قبل از ثبت نام، از مناصب دولتی خود استعفا دهند، گفت: اصلاح این قانون هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد؛ اینکه افراد امکان استفاده از امکانات دولتی را عملا از دست می دهند، جنبه مثبت طرح اصلاح این قانون است.

علوی درباره جنبه منفی این اصلاحیه افزود: معمولا در انتخابات ریاست جمهوری مدیران لایق و توانمندی ثبت نام می‌کنند؛ در صورت اصلاح این قانون، مناصب دولتی 6 ماه از مدیران توانمند و با تجربه خالی شده و این چندان مطلوب نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر سازوکار دیگری پیش‌بینی شود که براساس آن امکان استفاده از امکانات دولتی را از مدیران سلب کرده اما حضور آنها را در صفحه حفظ بکند، قطعا بهتر از این است که بخواهیم عرصه مدیریتی کشور را از مدیران توانمند خالی کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که "چرا درحالیکه زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است، نمایندگان به دنبال اصلاح قانون هستند" گفت: پرداختن به این مسائل در مقاطع زمانی نزدیک به انتخابات امری طبیعی است؛ مسئولان اجرایی در آستانه انتخابات به نواقص قوانین هرچه بیشتر واقف می‌شوند و ضرورت اصلاح قانون احساس می‌شود؛ این نکته منفی نیست.

علوی در اینباره افزود: اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخابات مجلس می‌تواند این شائبه را به وجود آورد که برخی نمایندگان منافع انتخاباتی خود را در هنگام تصویب قانون در نظر بگیرند و اصلاح قانون در آن مقطع زمانی مناسب نباشد؛ اما این موضوع نمی‌تواند در مورد انتخابات ریاست جمهوری مصداق داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار