اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت بانک ملت از امروز با قيمت اعمال 120 تومان عرضه مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، به منظور پوشش ريسک و حمايت از سرمايه گذاران همزمان با بازگشايي نماد اصلي شرکت، اوراق اختيار فروش تبعي سهام عرضه مي شود.

کل  عرضه ، 330 ميليون اختيار فروش است که دوره معاملاتي آن از امروز تا 22 خرداد 92 اعلام شده است. 

تاريخ اعمال اين اوراق 29 خرداد 92 تعيين شده و سقف خريد آن 150 هزار اختيار فروش براي هر کد معاملاتي حقيقي اعلام شده است.

عرضه کننده اعلام کرده است در صورت خريد بيش از اين تعداد ، مازاد آن در تعهد عرضه کننده نيست.

حداقل عرضه روزانه 6 ميليون اختيار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه خواهد بود و عرضه کننده آن گروه مالي ملت و کارگزار آن کارگزاري بانک ملت است.

پرداخت ما به التفاوت قيمت اعمال و قيمت پاياني سهم پايه به دارنده اختيار فروش تبعي به صورت نقدي يا به صورت غيرنقدي از طريق انتقال سهم پايه از سوي عرضه کننده به دارنده اوراق يا انتقال سهم با قيمت اعمال از دارنده اختيار فروش تبعي به عرضه کننده، از شرايط تسويه تعهدات در تاريخ اعمال تعيين شده است.

اين اوراق، معاملات ثانويه ندارد و خريداران حق فروش مجدد اين اوراق را ندارند.

همچنين خريدار نمي تواند بيش از تعداد سهام پايه اي که در اختيار دارد، اين اوراق را خريداري کند و تعداد اوراق اختيار فروش تبعي معتبر در پايان هر روز معاملاتي حداکثر مي تواند معادل دارايي سهامدار در سهم پايه باشد.

در صورتي که تعداد اوراق اختيار فروش تبعي تحت مالکيت سهامدار از تعداد سهم پايه تحت مالکيت وي در پايان روز بيشتر شود، اوراق اختيار فروش تبعي مازاد، باطل مي شود و عرضه کننده تعهدي در قبال آن نخواهد داشت.

در اين عرضه فقط سهامداران حقيقي مي توانند حضور داشته باشند و ساعت معاملات هم از 12 تا 12 و 30 دقيقه و به صورت حراج پيوسته بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است.

کارمزد کارگزاران خريدار و فروشنده هر کدام 4 دهم درصد بوده و از حق نظارت سازمان و ساير هزينه هاي معاملاتي معاف است. همچنين ارائه درخواست اعمال از سوي سهامدار و از طريق کارگزار وي به بورس حداکثر تا ساعت 13 هر روز خواهد بود.

تاکنون شرکت هاي پتروشيمي کرمانشاه،چادرملو، گل گهر و سرمايه گذاري بانک مسکن اوراق اختيار فروش تبعي سهام را در بورس عرضه کرده اند./عب
برچسب ها: اوراق ، اختیار ، فروش ، سهام ، بانک ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار