استاندار اردبیل در جریان بازدید از سد کوثر ضمن آشنایی با مراحل اجرا و تکمیل این سد در جریان آبیاری 10 هزار هکتار اراضی شهرستان کوثر توسط این سد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  در این بازدید که   با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در سخنانی گفت:‌ سد کوثر سد مخزنی خاکی با سنگریزه‌های ویژه است که حجم آن نیز 53 میلیون متر‌مکعب می‌باشد.

داود نجفیان افزود: این سد توسط شرکت پگا به عنوان پیمانکار در حال اجراست که به عنوان منظم‌ترین کارگاه در سطح استان در سطح استان و حتی کشور به رعم برخی بدهکاری‌ها با 250 کارگر در حال انجام پروژه و تعهدات است.

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این پروژه گفت: ‌اعتبار امسال سد کوثر از محل اعتبارات ملی و استانی 15 میلیارد و 600 میلیون تومان است که 75 درصد تخصیص اعتبار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: این پروژه جزو پروژه‌های مهر ماندگار است که قرار است بر اساس وعده محرابیان حدود 53 میلیارد تومان از محل پروژه‌های مهر ماندگار برای این پروژه تامین اعتبار شود.

نجفیان گفت: تنها 3 کیلومتر از آسفالت جاده جایگزین سد کوثر باقی مانده است که تا 20 روز آینده ضمن اتمام این کار آبگیری آن نیز آغاز خواهد شد.

وی طلب پیمانکار را از این پروژه 16 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ما امیدواریم تا دو ماه آینده ضمن آبگیری روند اجرای پروژه را به 90 درصد برسانیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان گفت: با تکمیل سد کوثر قرار است 10 هزار هکتار از اراضی منطقه زیر‌کشت محصولات آبی برود که پیش از این قرار بود این میزان 7 هزار و 800 هکتار باشد.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از این سد را تا پایان دولت دهم خواستار شد و گفت:‌ سد کوثر می‌تواند فرصت‌های اشتغال مناسبی را در بخش کشاورزی و گردشگری فراهم آورد و از مهاجرت‌های بی‌رویه نیز جلوگیری کند.

اکبر نیکزاد توانمندی کوثر را در بخش زراعی و باغی بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این سد ممتاز‌ترین فرصت را برای توسعه همه جانبه شهرستان کوثر فراهم خواهد آورد../س 

برچسب ها: اردبیل ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.