ابلاغيه احمدي نژاد براي حقوق و مزاياي دبير هيئت نظارت بر قانون اساسي، نتانیاهو از آخرین امیدش علیه ایران پرده برداشت، در تفسير اصل 113 حق با رئيس‌جمهور است، ناگفته های رفیقدوست درباره فاضل خداداد، نگرانی خاوری از فرار امیر خسروی، به احمدی‌نژاد رأی ندادم، من را با قداره و رژ لب چه کار!، آقای احمدی‌نژاد! این تذهبون؟، سجاده دردسرساز! و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز سه شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

وقتي سر خبرنگار جاسوس به سنگ مي خورد!

مسيح علي نژاد ضد انقلاب فراري و جاسوس سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از دو روز پيش طي 50 تماس سعي كرد تا با يكي از نمايندگان سابق تبريز مصاحبه كند كه اين فعال سياسي از هرگونه مصاحبه با اين ضد انقلاب امتناع كرده و 48 تماس وي را بي پاسخ گذاشت.

اين خبرنگارنما و جاسوس فراري كه چند سالي است در پناه ضد انقلاب و سلطنت طلب هاي خارج از كشور حضور دارد صبح يكشنبه در ادامه كارهاي جاسوسي خود براي خدمت به بيگانگان سعي كرد تا با عشرت شايق نماينده سابق تبريز و فعال سياسي تماس گرفته و مصاحبه اي با وي داشته باشد. شايق كه دو دوره سابقه نمايندگي و 30 سال فعاليت سياسي را در كارنامه خود دارد با هوشياري كامل ترفند اين جاسوس خبرنگارنما را شناخت و از مصاحبه با وي امتناع كرد.

وي ضمن تاييد اين خبر گفت: از ساعت 11 صبح تلفني با كد خارج از كشور با اينجانب تماس مي گرفت؛ و از آنجا كه اينجانب مي دانستم اين تلفن خارج از كشور است جواب ندادم. وي افزود: بعد از 31 بار تماس به اين تلفن جواب دادم كه متوجه شدم زن ميانسالي به نام مسيح علي نژاد پشت خط است و گفت كه مي خواهد مصاحبه اي انجام دهد. اين نماينده سابق تبريز گفت: با اين كه اينجانب از صداي تماس گيرنده فهميدم كه وي چه كسي است اما از وي خواستم تا خود را معرفي كند كه خود را علي نژاد معرفي كرد و اينجانب در پاسخ به وي گفتم، ما هيچ وقت با ضد انقلابيون و بيگانگان ارتباط نداشته و هرگز هم با جاسوسان مصاحبه نمي كنيم. اين فعال سياسي اضافه كرد: بعد از اين صحبت تلفن را قطع كردم اما علي نژاد مكرراً با اينجانب تماس مي گرفت، اما به تلفن هاي وي جواب ندادم.

شايق تصريح كرد: اين جاسوس وقتي متوجه شد به تلفن وي جواب نمي دهم، از طريق تلفن ديگري كه شماره آن نيفتاد با اينجانب تماس گرفت و من فكر كردم كه اين تلفن از داخل كشور است و وقتي جواب دادم ديدم باز علي نژاد است و عاجزانه اصرار دارد تا با من گفت و گو كند و مكرر التماس مي كرد كه تلفن را قطع نكنم.

گفتني است علي نژاد در حادثه زلزله اخير در برخي شهرهاي آذربايجان شرقي با تماس با برخي از نمايندگان و چهره هاي سياسي اين استان درصدد تهيه گزارش هاي مغرضانه و تحريك آميز افكار عمومي هموطنان آذري زبان كشورمان بود كه با هوشياري آنان اين توطئه خنثي شد.


مزد نوكران رسيد!

هيلاري كلينتون، وزيرامور خارجه آمريكا، در بيانيه اي دريافت جايزه پارلمان اروپا را به نسرين ستوده تبريك گفت. كلينتون همچنين در اين بيانيه از فعاليت هاي نسرين ستوده براي پيشبرد حقوق بشر تقدير كرده است. خانم ستوده به جرم اقدام عليه امنيت كشور در دادگاه محاكمه و ضمن ارائه اسنادي كه از مجرميت ايشان حكايت داشت به زندان محكوم شده است و لقب «فعال حقوق بشري» آنهم از سوي دولت آمريكا به وي بدون كمترين توضيحي نشان مي دهد خانم ستوده چه مفهومي از حقوق بشر را دنبال مي كرده كه با تقدير و تمجيد قاتلان مردم بي گناه روبرو شده است.

كلينتون در ادامه اين بيانيه با قيد فوريت افزوده است: «ما از حكومت ايران مي خواهيم (نسرين) ستوده را فورا آزاد كند». پيش از اين نيز وزارت امور خارجه آمريكا با قيد فوريت خواهان آزادي عمادالدين باقي يكي از حاميان گروهك هاي تروريستي و جدايي طلب در خوزستان شده بود. باقي از جمله شاكيان روزنامه كيهان در دادگاه سال 1388 بود. همچنين نسرين ستوده نيز يكي از وكلاي شيرين عبادي در دادگاه شكايت از كيهان (1388) بود كه اكنون مورد تشويق و حمايت دولت آمريكا قرار گرفته است. گفتني است چندي پيش مهناز پراكند وكيل ديگر شيرين عبادي در دادگاه شكايت از كيهان، به اروپا گريخت و با حضور در پارلمان اروپا به دفاع از بهائيان پرداخت. با اين حساب فعالان حقوق بشر آمريكايي مزد نوكري شان را به خوبي از ايالات متحده و نظام سرمايه داري غرب دريافت كرده اند.

گفتني است شبكه راديو تلويزيون فارسي زبان آمريكا VOA با اعلام اين كه اتحاديه اروپا جايزه 50 هزار يورويي ساخاروف را به نسرين ستوده و جعفر پناهي اهدا كرده است، با صراحت اعتراف كرد كه اهداي جايزه به زندانياني كه به جرم مبارزه ضدامنيتي با جمهوري اسلامي دستگير و زنداني شده اند با اين منظور صورت مي پذيرد كه به آنها و ساير مخالفان رژيم اسلامي ايران نشان داده شود، آمريكا و اروپا از اقدامات آنان حمايت مي كنند و آنها نبايد در راهي كه پيش گرفته اند احساس تنهايي كنند!


بيائيد تصميم بگيريم كه همديگر را گاز نگيريم!

يكي از نويسندگان گويانيوز- ارگان رسمي سازمان سيا- در تحليلي كه بيشتر شبيه داستان هاي تخيلي است به ضرورت و فوايد اتحاد همگي احزاب و گروهك هاي داخلي و خارجي ضدجمهوري اسلامي پرداخته و البته تاكيد مي كند آنها هم به ضرورت اين اتحاد واقف اند و حاضر به شركت در آنند اما به شرطي كه بقيه گوش به فرمانشان باشند!

«الهه-ب» در مقاله خود تحت عنوان «دمكراسي يعني همراهي بيشترين نيروها، حتي غيردمكرات ها!» سه گروه را مانع رسيدن به اين اتحاد تاريخي! مي داند؛ «يكي، آنهايي كه به بهاي ادامه جمهوري اسلامي هم كه شده «ايستاده اند تا سلطنت برنگردد» و به كمتر از «جمهوري» به عنوان يك هدف استراتژيك راضي نيستند و هرگز اين توانايي و درك و انعطاف دمكراتيك را نداشتند كه اعلام كنند در يك پادشاهي مبتني بر دمكراسي و حقوق بشر حالا اگر نه (مانند رضا پهلوي) به 80 يا 90 درصد اهداف خود، بلكه دست كم به پنج يا ده درصد اهداف خود رسيده اند.

ديگري، آنهايي كه اساسا قائل به عبور از جمهوري اسلامي نيستند و هنوز در توهم يك «دمكراسي ديني» به سر مي برند و روي امكانات و پشتيباني غرب از «اسلام رحماني» و «اسلام گرايان ميانه رو» حساب مي كنند.

سوم، آنهايي كه چشم اميد به فعاليت هاي لابي گرانه خود در اروپا و آمريكا و حمله نظامي بيگانگان دوخته اند و اگر به قدرت برسند، تكه بزرگه مخالفان آنها و زمامداران و وابستگان جمهوري اسلامي، گوش شان خواهد بود!

همه اينها تنها آن «اتحاد» و «ائتلاف» و «شورا» و «نهاد»ي را قبول دارند كه يا خودشان با خودشان تشكيل مي دهند و يا ديگران بايد با قبول مواضع آنها با ايشان «بيعت» كنند! جالب اينجاست كه رهبران سازمان مجاهدين خلق از نظر جمهوري خواهي به گروه نخست و از نظر مذهبي به گروه دوم شباهت دارند و ملغمه اي از هر دو را ارائه مي دهند.»

نويسنده در ادامه ليستي از گروهك هاي ضدانقلاب را رديف و به آنها نصيحت مي كند در اين سربالايي تاريخي كمتر همديگر را گاز بگيرند!

«مسئوليت حكم مي كند همه اين احزاب و گروه ها، از حزب توده ايران و انشعابي هاي آن، انواع فداييان، جبهه ملي ايران، حزب ملت، پان ايرانيست ها، از حزب مشروطه ايران، احزاب و گروه هاي قومي مانند حزب دمكرات كردستان ايران و كومله تا سازمان مجاهدين خلق ايران، راه كارگر، حزب كمونيست كارگري ايران، نهضت آزادي، جبهه مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و غيره نمايندگاني براي شركت در آن نهاد ملي بفرستند»!

البته ظاهرا اين حقوق بگير سيا فراموش كرده كه همه اين گروهك ها در فتنه سال 88 تمام اختلافات ظاهري و باطني شان را كنار گذاشته و براي براندازي جمهوري اسلامي با تمام توان به ميدان آمدند و البته دست از پا درازتر هم برگشتند.


آقاي خاتمي! مگر شما نبوديد كه...

«ممكن است در انتخابات اصلاً تقلبي هم نباشد. ولي انتخابات طوري كاناليزه شود كه بخش قابل توجهي از جامعه نتواند نظرش را ابراز كند و همه جريانات كانديدا نداشته باشند يا در معرفي و دفاع از نامزدها و برنامه هاي خود آزاد نباشند. اين تقلب نيست ولي محدود كردن حق انسان هاست».

محمد خاتمي، با اين اظهارات كه در جمع تعدادي از اهالي گرگان و استان گلستان مطرح كرده است، اگرچه با تلويحي نزديك به تصريح از ادعاي قبلي خود و هم پيمانان خارجي خويش درباره تقلب در انتخابات عقب نشيني مي كند. براي آن كه مديران بيروني فتنه را كاملاً مأيوس نكند، مي كوشد تعريف ديگري از آزاد نبودن انتخابات در ايران اسلامي ارائه بدهد.

خاتمي مي گويد «ممكن است انتخابات طوري كاناليزه شود كه بخش قابل توجهي از جامعه نتواند نظرش را ابراز كند و همه جريانات كانديدا نداشته باشند» و توضيح نمي دهد كه كدام بخش از جامعه مورد نظر ايشان است. مثلاً در انتخابات 88 كه خاتمي و موسوي و كروبي در همكاري آشكار با مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس و دلارهاي ملك عبدالله سعودي دست به فتنه گري زدند، كانديداي آنها يعني ميرحسين موسوي علاوه بر حمايت كساني كه هويت واقعي اصحاب فتنه را نمي شناختند پس از شناخت از حمايت آنها دست كشيدند، همه گروهها و جريانات ضدانقلاب نظير منافقين، بهايي ها، ماركسيست ها، سلطنت طلب ها، كلان سرمايه داران و... نيز با اعلام رسمي به حمايت از آقاي خاتمي و موسوي و كروبي برخاسته بودند. بنابراين انتظار آن بود كه آقاي خاتمي به جاي تكرار عبارت «بخش قابل توجهي از مردم كه نمي توانند نظرشان را ابراز كنند» كه سالهاست از سوي رسانه هاي بيگانه عليه جمهوري اسلامي ايران تكرار مي شود، توضيح مي دادند كه كدام بخش از مردم جامعه موردنظر ايشان بوده است؟!

خاتمي در ادامه همين سخنراني مي گويد از نگاه اصلاح طلبان «اسلامي كه امام گفت مي تواند نجات دهنده باشد نه اسلامي كه مي گويد مردم هيچ حقي ندارند، رأي مردم تشريفاتي است»!

آقاي خاتمي كه به حركت در جاده يكطرفه عادت دارد توضيح نمي دهد كه؛

الف: چه كساني در جريان فتنه 88، آراي 40 ميليوني و حماسي مردم را كه نشانه غيرقابل انكاري از اوج مردم سالاري در جمهوري اسلامي ايران بود با شعار دروغين تقلب ناديده گرفتند و به هيچيك از موازين قانوني تن نداده و با دستور علني وزارت خارجه اسرائيل دست به آشوب خياباني زدند. مگر قرار نبود صندوق هاي مورد اعتراض سران فتنه با حضور خود آنها و يا نمايندگانشان بازشماري شود؟ ولي علي رغم موافقت اوليه، از حضور براي بازشماري خودداري ورزيدند؟! بنابراين چه كساني رأي مردم را تشريفاتي معرفي كرده بودند؟!

ب:مي گويد اسلامي كه... و بايد پرسيد مگر شما نبوديد كه در آشوب هاي فتنه 88 روي واژه اسلام از نام مقدس جمهوري اسلامي ايران خط كشيديد؟! و مگر شما نبوديد كه مي گفتيد «جمهوري ايراني» مي خواهيم نه اسلامي؟!

ج: مي گويد اسلام امام... و توضيح نمي دهد كه مگر آقاي خاتمي و اراذل و اوباش حامي ايشان نبودند كه تصوير مبارك حضرت امام(ره) را پاره كردند و...

مگر شما روز قدس كه يادگار حضرت امام(ره) براي جهان اسلام بود، به دستور و توصيه مستقيم اسرائيل، به نفع رژيم صهيونيستي شعار نداديد؟ مگر روز 13 آبان به نفع آمريكا عربده نكشيديد؟ و مگر در پي اين وطن فروشي ها و خيانت هاي شما نبود كه نتانياهو با صراحت از اصلاح طلبان با عنوان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران ياد كرد؟! و اوباما، حمايت همه جانبه از شما را يكي از اهداف استراتژيك آمريكا براي مقابله با نظام اسلامي ايران دانست و...

گفتني است چندي قبل علي شكوري راد، از اعضاي شوراي مركزي حزب مشاركت و نزديكان خاتمي كه در ميان مدعيان اصلاحات به «دهن لق» شهرت دارد، طي مصاحبه اي انكار نكرده بود كه براندازي مي تواند، بخشي از برنامه نهايي جبهه اصلاحات باشد!



روزنامه وطن امروز :

نتانیاهو از آخرین امیدش علیه ایران پرده برداشت

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، وجود روابط «دوستانه و قوي» بين اين رژيم و عربستان‌سعودي را فاش کرد.

نخست‌وزير رژيم اسرائيل در مصاحبه‌اي که در تارنماهاي اينترنتي منتشر شد، گفت که روابط بين تل‌آويو و رياض در زمينه‌هاي گوناگون دوستانه و قوي است.

نتانياهو افزود: اسرائيل و عربستان‌سعودي منافع اقتصادي و سياسي مشترکي در خاورميانه دارند.

بر پايه گزارشي که دانشگاه تل‌آويو در ماه مه ‌‌منتشر کرد، عربستان‌سعودي آخرين اميد و خط دفاعي اسرائيل است و این رژیم عربستان را به عنوان آخرين شانس براي حفاظت منافع سياسي خود در جهان عرب توصيف مي‌کند.

در اين گزارش آمده است که بيشتر هم‌پيمانان رژيم اسرائيل در منطقه سقوط کرده‌اند و نمي‌توانند نقش مهمي در جهان عرب ايفا کنند. از اين رو، عربستان‌سعودي تنها کشوري است که در برابر جمهوري اسلامي ايران ايستاده است و آخرين خط دفاعي تل‌آويو عليه تهران است.


نتایج نظرسنجی گاردین درباره موضوع هسته‌اي ايران

نظرسنجی اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین گویای پایبندی مردم ایران به حقوق مسلم خود در زمینه هسته‌ای است.

روزنامه انگلیسی گاردین در یک نظرسنجی اینترنتی از مخاطبان خود پرسیده بود که به نظر آنها تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، چه کسانی را نشانه گرفته و تاثیرات آن بر حکومت است یا مردم و اینکه مخاطبان چه کسانی را سرزنش می‌‌کنند؟ به نوشته این روزنامه، یکی از مخاطبان در پیام خود نوشته: تحریم‌ها برای تولیدکنندگان داخلی‌ و بویژه کشاورزان خوب است و آنها از ارزان شدن ریال کمی‌ خرسند هستند چرا که جلوی واردات را تا حدی می‌‌گیرد و توجهات را به تولیدات داخلی متمرکز می‌‌کند.

روزنامه گاردین به نقل از یک شهروند ایرانی می‌‌نویسد: «تحریم‌های غرب، به دلیل به رسمیت نشناختن اسرائیل توسط ایران و همچنین عدم علاقه غرب به استقلال کامل ایران است و آنها مردم را با تحریم‌ها تنبیه می‌‌کنند چرا که آنها حامیان اصلی جمهوری اسلامی هستند.»

یک مخاطب دیگر به گاردین می‌‌نویسد: «ترس غرب از جمهوری اسلامی به دلیل توسعه سلاح‌های هسته‌ای بی‌معنی و تهمت است و سیاستمداران غربی می‌‌خواهند با تحریم‌ها، نفت ایران و ثروتش را تصاحب کنند».



روزنامه خراسان:

ابلاغيه احمدي نژاد براي حقوق و مزاياي دبير هيئت نظارت بر قانون اساسي

بر اساس مصوبه اي که چندي پيش توسط وزيران عضو کميسيون امور اجتماعي هيئت دولت تصويب شده و به تأييد محمود احمدي نژاد رئيس جمهور رسيده است، امتياز اداري محمد علي حجازي دبير هيئت نظارت بر قانون اساسي عدد 15هزار تعيين شده و جايگاه و حقوق و مزاياي وي هم تراز استانداران و سفيران جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورها خواهد بود.


خبر بد براي برخي تعاوني هاي مناطق مرزنشين

بر اساس دستور جديدي که از سوي يکي از مراکز مسئول به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، از تاريخ سوم آبان ماه، ترخيص هر نوع کالايي که از طريق شبکه بانکي، وارد کشور شده و مالکيت آن ها به شرکت هاي تعاوني مرزنشينان واگذار شده باشد، ممنوع است و فهرست اين کالاها سريعا تهيه و به نهادهاي مربوطه اعلام خواهدشد.



روزنامه تهران امروز:

در تفسير اصل 113 حق با رئيس‌جمهور است

علي مطهري، نماینده مردم تهران در مجلس كه از چهره‌هاي منتقد دولت محسوب مي‌شود، روز گذشته ازتفسير محمود احمدي نژاد از اصل 113 قانون اساسي درباره اختيارات رئيس‌جمهور دفاع كرد.

وي كه در نمايشگاه مطبوعات حاضر شده بود،‌ در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اختلافات و کشمکش‌های سیاسی بر آرامش کشور نیز گفت: به نظر من برخی کشمکش‌ها بین مسئولان خطرناک نیست.

اشکالی ندارد برداشت آقای رئیس جمهور از اصل 113 قانون اساسی با برداشت شورای نگهبان متفاوت باشد. نمی‌توان به بهانه آرامش با بحث‌های منطقی‌ و مستدل مخالفت کرد.

مطهری با بیان اینکه تفسیر رئیس جمهور از اصل 113 قانون اساسی را درست‌تر از شورای نگهبان می‌داند، گفت: به هر حال ما باید تابع تفسیر شورای نگهبان باشیم چرا که قانون اساسی، شورای نگهبان را مرجع تفسیر قانون اساسی دانسته است.

وی گفت: اصل 113 قانون اساسي فراتر از آن چیزی است که تفسیر می‌شود. به نظر بنده رئیس جمهور طبق اصل 113 قانون اساسی حق تذکر به سایر قوا را دارد.

البته رئیس جمهور در حد تذکر می‌تواند به مجلس و قوه قضائیه نظارت داشته باشد؛ این حرف را که رئیس جمهور می‌تواند به مجلس تذکر بدهد را قبول دارم اما باز هم می‌گویم ما باید تابع تفسیر شورای نگهبان باشیم.


نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم

يحيي آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر کاندیداتوری خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را تکذیب کرد و گفت: بنده به هیچ وجه تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده را ندارم.

وي در مورد اینکه آیا بنا دارید نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شوید؟‌ گفت: اخباری که در خصوص کاندیداتوری من در انتخابات مطرح شده، کذب محض است.

بنده به هیچ وجه بنای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم. آل اسحاق در ادامه درباره اینکه حضور نامزدهای ریاست جمهوری که گرایش اقتصادی دارند را در این دوره از انتخابات چگونه ارزیابی می کنید؟

وی افزود: معتقدم نامزدها در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری باید با برنامه و تیم وارد صحنه شوند.

برنامه و تیم بسیار مهم است مردم باید براساس این دو مقوله به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند.

اين عضو حزب موتلفه در ادامه یکی از مهم‌ترین برنامه های دولت یازدهم را حوزه اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: بر این اساس نامزدهایی که می‌خواهند در انتخابات سال 92 وارد صحنه شوند باید برنامه‌های مدونی در حوزه اقتصادی داشته باشند.


ناگفته های رفیقدوست درباره فاضل خداداد

محسن رفيقدوست از اعضاي حزب موتلفه و رئيس سابق بنياد مستضعفين انقلاب اسلامي اظهارات جديدي درباره فاضل خداداد بيان كرد.

خداداد اولين فردي بود كه به اتهام اختلاس بازداشت و در دادگاهي به رياست حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي مفسد في الارض شناخته شد و اعدام شد.

بنا بر اظهارات رفيقدوست، خداداد كه توانسته بود از كشور بگريزد با وعده بخشش وارد كشور شده و بلافاصله بازداشت مي‌شود.

رفيقدوست‌در اين‌باره گفت: من که از مسئولان نظام هستم و به وی امان دادم و آوردمش، می‌توانست که نیاید؛ البته او را هم با تهدید آوردم و راحت نیامد. هر چند تصور عمومي از اعدام خداداد اتهام اقتصادي بود ولي رفيقدوست مي‌گويد، اتهامش اقتصادي و اختلاس نبود.

وزیر اسبق سپاه در اين باره مي‌گويد: خب به هر حال، آقای اژه‌ای بعد پرونده را گذاشت جلوی من. نمی‌توانم برای شما بگویم که در آن پرونده چه خواندم.

اگر من هم قاضی بودم، فاضل را به اعدام محکوم می‌کردم. نه به خاطر... این بخش را ضبط نکنید تا برای خودتان بگویم. وی همچنین گفت: اصلا حکمش بود... ولی به آقای اژه‌ای اصرار کردم که علت واقعی‌اش را به مردم بگویید؛ چون اگر به بهانه اختلاس و اقتصاد اعدامش کنید،‌ به اقتصاد مملکت ضربه می‌زنید. آقای هاشمی هم با من هم‌عقیده بود.



روزنامه قدس:

نگرانی خاوری از فرار امیر خسروی

دستنوشته محمود رضا خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی ایران در مرداد1388 از نگرانی وی نسبت به فرار مه‌آفرید خسروی (متهم ردیف اول فساد بزرگ بانکی در سال‌90) به خارج از کشور حکایت دارد.

در دستنوشته محمود رضا خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی به مدیر وقت حوزه حراست بانک ملی ایران در سوم مرداد1388 آمده است: جناب آقای ایران‌منش، باسلام، آقای خسروی آب معدنی داماش بدهکار بانک ظاهراً در حال خروج از کشور است، نیاز به مراقبت شدید دارد. مذاکره کنید.

به احمدی‌نژاد رأی ندادم

محسن رفیق‌دوست در مصاحبه‌ای گفت: من در هر دو دوره انتخابات به احمدی‌نژاد رأی ندادم.

با شناخت هم به وی رأی ندادم. 84 به هاشمی رأی دادم و 88 هم به رضایی. وی همچنین گفت: اگر می‌گفتند برای چه فاضل خداداد را اعدام کردند، بهتر بود. من به او امان داده بودم که به ایران آمد.

من را با قداره و رژ لب چه کار!

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: یک شبکه آمریکایی 2‌تصویر از من به نمایش گذاشت، یکی در حال قداره‌کشی و دیگری در حال ترانه خواندن با لبهای رژ مالیده، آخر من را با «قداره و رژ لب» چه کار است؟ اینها توطئه وطن‌فروشان و لاابالی‌هاست.

هدیه عجیب سعودیها به حجاج

قرار است با دستور پادشاه عربستان‌سعودی بیش از 26‌میلیون نسخه کتاب و نشریه با موضوع آموزه‌های وهابیت در میان حجاج توزیع شود.

اعتراف مقام عراقی

یک مقام عراقی اعتراف کرد هواپیمای ایرانی که عازم سوریه بود حامل کمک‌های بشردوستانه و دارو به دمشق بوده است.

تغییر استانداران و نظر احمدی‌نژاد

رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی دلیل جابجایی استانداران را عوض شدن شرایط و به وجود آمدن مشکلات برای آنها عنوان کرد.

پیشتاز در تغییر

بررسی روند تغییر استانداران در دولت‌های نهم و دهم نشان می‌دهد، تغییرات پیاپی استانداران، دولت احمدی‌نژاد را در میان دولتهای پیشین از لحاظ تغییرات گسترده مدیریتی پیشتاز کرده است.

دیدارهای انتخاباتی

اسدا... بادامچیان گفت: ما با آیت ا...‌مهدوی‌کنی دیدارهای انتخاباتی داشته‌ایم و این دیدارها ادامه دارد.

آقای احمدی‌نژاد! این تذهبون؟

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، تصور رئیس‌جمهور در تفسیر اصول قانون اساسی را ناصواب خواند و گفت: ما خطابمان به آقایان مسؤول و رئیس‌جمهور این است که این تذهبون؟

سجاده دردسرساز!

استفاده محمد مرسی از سجاده مخصوص و جداگانه در نماز جماعت اخیر قاهره و در کنار سایر مأمومین، با اعتراض شخصیتهای فکری و سیاسی از جمله فهمی هویدی نویسنده سرشناس مصری مواجه شد.

خوش خدمتی ریاض به منافقین

یک منبع آگاه دیپلماتیک عراق در لندن اعلام کرد ریاض تأمین مالی یک شبکه ماهواره‌ای برای گروهک منافقین و هدایت آن را برعهده گرفته است.

تولید یک انیمیشن امنیتی در ایران

یک انیمیشن با مضمونی اطلاعاتی و امنیتی و با عنوان «سقوط» در ایران تولید شد.

داستان انیمیشن «سقوط» چنین است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی‌های چندساله و دقیق قصد منهدم ساختن نیروگاه هسته‌ای نطنز را به صورت مخفیانه دارند که با هوشیاری سپاه پاسداران مواجه شده و عملیات فوق‌سری آنها با شکست روبه‌رو می‌شود.



روزنامه جمهوری اسلامی:


* بنابر اعلام نهادهاي مسئول و گزارش‌هاي استانداري آذربايجان شرقي، كل خسارات وارد شده به اين استان در جريان زلزله مرداد ماه، رقمي بالغ بر 9 هزار ميليارد ريال برآورد مي‌شود و اين درحالي است كه كمكهاي مردمي به زلزله‌زدگان كاهش يافته و مردم مناطق زلزله زده نياز شديدي به آرد گندم دارند.

تأمين نفت سفيد نيز با توجه به سرد شدن هواي منطقه بسيار حائز اهميت است.

فاطمه دانشور، رئيس كميسيون مسئوليت اجتماعي اتاق ايران با بيان اين مطلب گفت: مسكن روستايي حدود 3927 ميليارد ريال، مسكن شهري 1093 ميليارد ريال، آب و فاضلاب (منطقه‌اي و روستايي) 170 ميليارد ريال، برق 142 ميليارد ريال، مساجد 144ميليارد ريال، بهداشت و درمان (عمراني و غيرعمراني) 436 ميليارد ريال، گاز 55 ميليارد ريال و ساختمان‌هاي دولتي و... 254 ميليارد ريال آسيب ديده‌اند.



* پس از بنز، بي‌ام و، پورشه و بوگاتي حالا نوبت به آلفارومئو رسيده تا در خيابان‌هاي تهران شانس خود براي فروش را امتحان كند.

كمپين تبليغاتي اين خودرو در پاساژهاي لوكس شمال شهر تهران به راه افتاده است. در يكي از اين كمپين‌ها خودروي آلفارومئو مدتي رونمايي شد و پس از آن پلاكاردي جايگزين خودرو شد كه روي آن نوشته شده بود: "كاش يه بار ديگه ببينمش!".

قيمت ابتدايي فروش اين خودرو 90 ميليون تومان در نظر گرفته شده بود ولي بهاي نهايي آن پس از افزايش قيمت يورو به بيش از 100 ميليون تومان رسيده است. 100 نمونه از اين خودرو در بازار ايران فروخته شده است. براين اساس تاكنون اين خودرو براي وارد كنندگان آن فروشي حدود 10 ميليارد توماني به ارمغان آورده است.



* يك روزنامه آمريكائي، از روابط مستمر جريان سلفي مصر با مسئولان سفارت آمريكا در قاهره خبر داد.

روزنامه نيويورك تايمز نوشت: "مقامات ارشد جريان سلفي تاكنون بارها با مسئولان سفارت آمريكا در قاهره ديدار كرده‌اند." درسال‌هاي اخير، برخلاف ظاهرسازي‌هاي آمريكا و گروه‌هاي افراطي سلفي و القاعده و تكفيري در مصر، عراق، افغانستان و يمن، اين گروه‌ها به نفع آمريكا عمل كرده و همواره زمينه را براي مداخلات آمريكا تحت عنوان مبارزه با تروريسم فراهم ساخته‌اند.



برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار