دانشگاه پیام نور موفق شده است پیش از موعد مشخص در برنامه پنجم توسعه نسبت استاد به دانشجو را به یک به 250 برساند.

دکتر حسن زیاری، رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  حدود یک میلیون و 250 هزار نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند که این میزان در سه سال گذشته حدود 800 هزار نفر بوده است.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس قرار بود که تا پایان برنامه پنجم رقم استاد به دانشجو یک به 250 برسد که با تلاش مستمر این دانشگاه این امر هم اکنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه بومی گزینی مهم ترین ویژگی این دانشگاه است خاطر نشان کرد: دانشجویان با استفاده از این فرصت در کنار اعضای خانواده و با آرامش به تحصیل خود بپردازند.

وی تاکید کرد: با توجه به رشد رشته های کارشناسی ارشد و دکتری در پیام نور در 3 سال اخیر تعداد رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه از 200 رشته محل به 1600 رشته محل و در مقطع دکتری نیز 70 رشته محل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد:هم اکنون 1000 دانشجوی دکتری و 40 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند و تعداد دانشجویان این دانشگاه 3 سال اخیر به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: عنوان فراگیر نیز در مدارک دانشجویان پیام نور درج نمی شود و پذیرش دانشجو در فراگیر بر حسب حد نصاب نیست بلکه بر اساس ظرفیت پذیرش دانشجو صورت می گیرد./ح

برچسب ها: استاد ، دانشجو ، پیام نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار