کشمش حاوی ماده موثره ای به نام فنول است. فنولهايی که در ميوه ها يافت می شوند، فعاليت های آنتی اکسيدانی دارند و از تخريب های سلولی، که در بدن رخ می دهند و پايه اکسيژنی دارند، جلوگيری می کنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ رزا بابايی، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص استفاده از کشمش گفت: مطالعات نشان داده که کشمش، بين 50 ميوه ای است که حاوی بروم نيز می باشد، بايد بدانيم که بروم ماده معدنی است که رابطه مستقيم با سلامت دارد و در سلامت استخوان زنان نقش عمده ای را ايفا می کند و برای تبديل استروژن و ويتامين دی به شکل های فعال آنها مورد نياز است.

رزا بابايی افزود: بعد از يائسگی در زنان ميزان استروژن کاهش می يابد و باعث حساس شدن استخوان ها می شود تا آن جا که هورمون پاراتيروئيد دستور به برداشت کلسيم از استخوان ها را می دهد.

وی افزود: مطالعات نشان داده که بروم از آرتوروز و پوکی استخوان جلوگيری می کند و تاثيرات مفيد استروژن درمانی در زنانی که به سن يائسگی رسيده اند را افزايش می دهد. اين ميوه همچنين منبع خوبی از فيبر،آنتی اکسيدان و آهن و انرژی است. 600 گرم کشمش،90درصد آهن مورد نياز بدن را تامين می کند.آنتی اکسيدان موجود در کشمش از پيری زودرس و بيماری های حاصله از آن می کاهد./ح
برچسب ها: کشمش ، سلول ، استروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۰:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۱
ممنونم ازاطلاع رسانی شماکمترکسی خواص کشمش رامیداندامیدوارم همه مردم اطلاع کافی ازاین خوراکی پیداکنندوبدانندچقدربرای حافظه کودکان مفیداست
آخرین اخبار