معاون برنامه‌ريزي و فناوري دانشگاه تهران در همايش امنيت محله محور گفت: در هرم امنيت، قطعا ايمان، نقش مثبت و تعيين‌کننده‌اي دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعيد رضا عاملي، معاون برنامه‌ریزی و فناوری دانشگاه تهران در همایش ملی امنیت محله‌محور که امروز در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، درباره موضوع پژوهش و تحقیق در اجرای طرح‌های انتظامی اظهار داشت:‌ اگر در هرم امنیت، سه لایه زیرساخت معرفتی و ارزشی، ظرفیت‌ها و نمادهای امنیت،‌ برنامه‌ها و روندهای امن بودن یا ناامنی، در نظر گرفته شود، قطعا زيرساخت‌هاي معرفتي مانند ایمان، نقش مثبت و تعيين‌کننده‌اي دارد.
 
وی با اشاره به این‌که در بسیاری از موارد، حساسیت امنیت موجب  به‌وجود آمدن عامل ضدامنیتی می‌شود، افزود: هنگامی که به ظرفیت‌ها و عکس‌العمل‌های اجتماعی توجه نشود، عاملی برای ایجاد ذهنیت ناامن در جامعه به وجود می‌آید، لذا مسئله  چگونگی برخورد با حوزه ادراکات امنيت در جامعه، اهميت بسياري دارد.
 
عاملی‌ تصريح کرد: با ظهور اینترنت، مقوله‌ای در دنیای ارتباطات، تحت عنوان نظام فراگیر کامپیوتری شکل گرفت و اين فضای مجازی، موجب شد تا انسان از واقعيت‌ها دور شود و از سوي ديگر، به تولید مجدد قابلیت‌های ذهني بپردازد.
 
معاون برنامه‌ریزی و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به این‌که در امنیت محله‌محور، اسلام، مسئولیت را متوجه فرد می‌کند، گفت: در درجه اول باید امنیت فردمحور را مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده و جماعت‌های محلی را تشویق کنیم تا نسبت به عوامل ضدارزشی و ناهنجاری‌ها مدیریت داشته باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله امنیت بايد از عینیت و ذهنیت به حوزه واقعیت کشانده شود تا احساس عضویت در جامعه دینی، عشق و تعلق اجتماعی تقویت شود و مسئولیت و پاسخگویی در اين جامعه به‌وجود آید.  
 
انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: ایمان ، امنیت ، عاملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار