نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مسئول و کارگزاری حق ندارد زمینه و بستر را به گونه‌ای فراهم آورد تا سرمایه‌گذاران از حضور در منطقه فراری باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه‌خلخال افزود: سرمایه‌گذاران باید با نهایت خوشرویی و خوش‌اخلاقی مورد احترام و تکریم قرار گیرند و با کاهش بروکراسی و پیچ و خم‌های اداری و درگیری‌های بی‌مورد زمینه برای کار و فعالیت آنها فراهم آید.

وی با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌های اجرایی استان در دفع سرمایه‌گذاران گفت: برخی از سرمایه‌گذاران از پیچیدگی‌ کارهای اداری بسیار گله‌مند هستند که ما آمادگی داریم با یک تعامل مثبت بسیاری از این موانع را برطرف کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این اقدامات و رفع مشکلات به یقین سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند و بهتر است مسئولان اجرایی نیز دراین باب ستاد تسهیلی را نیز در شهرستان به وجود آورند.

جعفری‌بنه‌خلخال گفت: مناسب نیست که به خاطر مسائل پیش پا افتاده سرمایه‌گذاران را ناراضی کنیم یا اسباب آزار و اذیت آنها را فراهم آوریم بلکه بهتر است با سعه صدر بیشتر با آنها برخورد کرده و کارهایشان را رتق و فتق کنیم.

وی گفت: به یقین زمین ارزان از طریق منابع ملی و طبیعی در شهرک‌ها و خارج آن باید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و در کنار آن زیر‌ساخت‌های اولیه نیز فراهم آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به محرومیت خلخال و کوثر از لحا‌ظ پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: باید به این مناطق که جزو مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند تسهیلات ویژه اعطا شود.

جعفری‌بنه‌خلخال با اشاره به اینکه توسعه جنوب استان می‌تواند فضای توسعه یافتگی را به شدت تقویت کند، افزود: در این مسیر آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد رویکرد جذب سرمایه‌گذاران با استفاده از ظرفیت‌سنجی‌ها و معرفی قابلیت‌هاست که خود در برطرف کردن مشکلات زیر‌بنایی راهگشا خواهد بود.

وی گفت: جلسات متعددی را با وزرا و معاونین و مسئولان استانی در خصوص حل مشکلات خلخال و کوثر داشتیم که از این پیگیری‌ها نتایج خوبی نیز گرفته‌ایم.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس‌ شورای اسلامی ادامه داد: در بخش توسعه راه‌های روستایی با جذب اعتبار 5 میلیارد تومانی زیر‌ساخت‌های لازم در حال انجام است تا بخشی از تعمیرات و آسفالت‌ریزی راه‌ها‌ی مواصلاتی انجام شود./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، جذب ، سرمایه ، گذاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.