برنامه "صفحه تقويم" در روز شهادت میثم تمّار چهارشنبه17آبان ماه به بیان زندگی آن بزرگوار می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راديو قرآن؛در روز   20ذي الحجه  میثم تمار از یاران مخلص امام علی (ع) به شهادت رسید به همین مناسبت در برنامه "صفحه تقويم"
روز چهارشنبه 17 آبان ماه  همراه با بیان مهمترين رويدادهاي تاريخي  به زندگی  آن بزررگوار نیز پرداخته می شود.
 
 
 از رویدادهای مهم این روز می توان به درگذشت عارف نامدار خواجه عبدا...انصاری معروف به پیر هرات در سال 481هجری قمری اشاره کرد .
 
شهادت میثم تمار از یاران مخلص امیرالمومنین علی (ع) در سال60هجری قمری در شهر کوفه از دیگر رویدادهای مهم این روز است.
 
میثم, فرزند یحیى, ابتدا غلام بود, حضرت على(ع) او را خرید و آزاد کرد؛میثم تمّار ، در طول هم نشینی اش با حضرت علی علیه السلام اخبار غیبی فراوانی از حضرت شنید و در موارد متعددی آن را باز گو می کرد , افشاگری ها و موضع گیری های ستودنی میثم تمّار در مقابل دستگاه حاکم جور، زمامداران وقت را برآشفت و در صدد دستگیری او برآمدند تا از رسوایی بیشتر بنی امیه جلوگیری کنند.
 
ابن زیاد میثم را تحت فشار قرار داد تا از علی(ع) بیزاری جوید، ولی میثم زیر بار خواسته او نرفته، تمام شکنجه ها را تحمل کرد؛ ولی کوچک ترین جسارتی به مولا و مقتدای خود نکرد.  
ابن زیاد پرسید: شنیده ام که علی کیفیت مرگ تو را گفته است؟ میثم جواب داد: آری، حضرت به من فرمود: تو را شخص پست و مزدور و پسر زن بدکاره ای دستگیر می کند و دست و پا و زبانت را می بُرد. ابن زیاد با شنیدن این حرف ها خشمگین شد و دستور داد دست و پای میثم را قطع کرده، ولی زبانش را نبرند تا به گمان ناقص او، دروغ امام علی علیه السلام آشکار شود اما میثم با همان حالت شروع به سخنرانی کرد.
وقتی این خبر به دار الاماره رسید، ابن زیاد دستور داد افساری بر دهان او بزنند. میثم، با همان حال، به افشاگری های خود بر ضد دستگاه ظالم بنی امیه ادامه داد تا اینکه به دستور ابن زیاد، زبانش را قطع کردند و با این حرکت، حقانیت و درستی گفتار امیرمؤمنان به اثبات رسید.
 
شایان ذکر است علاقمندان می توانند برنامه" صفحه تقويم" را هرروز ساعت6:40صبح به مدت 5دقيقه  با گویندگی عبدا...فجری و مریم صلحی  و سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه گنجی برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز و AMردیف585کیلوهرتزاز راديو قرآن  پخش می شود./ی2
برچسب ها: میثم تمار ، رادیو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار