سازمان هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرد: طوفان جدیدی در مسیر ایالات شرقی آمریکا است که سرمای شدید و احتمال بارش برف زودهنگام را درپی دارد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، نزدیک به ده روز بعد از طوفان کم سابقه سندی که تلفات و خسارات بسیاری همراه داشت ، ساکنان شرق آمریکا اکنون نگران طوفان دیگری هستند که قرار است روز چهارشنبه ایالات شرقی را در نوردد.
سازمان هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرد: سرعت این طوفان نود و هفت کیلومتر خواهد بود که ایالات دلاویر، ماساچوست و بخش هایی از دو ایالت نیویورک و نیوجرسی را در می نوردد.
شهر لانگ آیلند نیویورک از جمله مناطقی است که پیش بینی شده بر اثر ین طوفان امواج تا ارتفاع یک متر ایجاد شود.
به گفته مقامات بهداشتی و ایالتی نیویورک ، تاکنون ششصد و بیست نفر از ساکنان و کارکنان سه خانه سالمندان و یک مرکز بهداشتی در مناطق ساحلی شهر نیویورک ، به مکان های دیگر منتقل شده اند.
خسارات ادامه دار طوفان سندی که ساکنان ایالات شرقی آمریکا همچنان با آنها مواجه هستند، نگرانی های مضاعفی را در مواجهه با طوفان جدید ایجاد کرده است.
نکته مهم طوفان جدید ، تاثیرات آن بر افرادی است که به علت خسارات طوفان سندی ، سرپناه مناسبی ندارند.
ادامه قطعی برق در بسیاری از نواحی طوفان زده در ده روز گذشته و سرد شدن هوا ، شرایط را برای مردم دشوارتر کرده است.
طوفان جدید علاوه بر سرعت و خسارات احتمالی ، توده هوای سردی را همراه دارد که حتی پیش بینی شده است در برخی مناطق شرقی آمریکا و از جمله نیویورک و نیوجرسی به بارش برف زودهنگام منجر شود.
مردم ایالات شرقی آمریکا که از طوفان سندی خسارت جدی دیده اند از مسوولان محلی و فدرال این کشور انتقادهای گسترده ای کرده اند.
نبود امکانات ضروری و بازار سیاه ملزومات و از جمله بنزین ، شکایت رسمی صدها شهروند ایالات شرقی در دادگاه های محلی را در پی داشته است.
مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک با هشدار به شهروندان گفت:برای ایمنی افراد، تمام پارک‌ها، میادین بازی، و سواحل از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه تعطیل می‌شوند. بادهای شدید ممکن شاخه‌ها یا کل درختان را از بشکنند. بدیهی است امواج بسیار خطرناکند و لازم نیست تا نیروهای اولیه واکنش سریع ما برای جستجوی کسی که دست به تصمیمی احمقانه زده است روانه اقیانوس گردند.

وزش ابرتوفان سندی هفته گذشته در بیش از ۱۰ ایالت آمریکا بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۵۰ میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت. این ایالات و خصوصا نیویورک هنوز از خرابی‌ها نرسته باید آماده مقابله با توفان دیگری شوند.


برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار