‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پزشک خانواده ریشه بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات را برطرف کرده و به تقویت زیرساخت‌های جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پورفرضی دیروز در جلسه هماهنگی ستاد اجرای طرح پزشک خانواده در اردبیل افزود: بسیاری از مقدمات عملیاتی این طرح از جمله جمع‌آوری اطلاعات و ورود آن به سامانه سلامت انجام شده و به زودی شاهد آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در استان با حضور وزیر بهداشت می‌باشیم.

وی گفت: در تمام شهرهای استان اردبیل و حتی مرکز استان سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات پایه به اتمام رسیده و در نظام ارجاع معرفی پزشک خانواده از سوی خانوارها در حال انجام است که در شهر اردبیل بیش از 80 درصد کارهای اجرایی نیز صورت گرفته است.

پورفرضی همچنین از توافق با پزشکان عمومی و تأمین برخی از زیرساخت‌ها نظیر راه‌اندازی مراکز درمانی و توسعه مجموعه‌های خدماتی در حوزه بهداشت شهری خبر داد و افزود: در شهرهای مشگین، پارس‌آباد و خلخال فراخوان و ثبت‌نام خانواده‌ها به اتمام رسیده و مرحله انتخاب پزشک خانواده نیز صورت گرفته است به طوری که برای هر دو هزار و 500 نفر یک پزشک خانواده به همراه پرستار و کادر بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه در سطح اول نظام ارجاع تمام هزینه‌ها به صورت رایگان است گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها با احتساب هزینه مطب، پرستار و ماما درآمد پزشکان عمومی استان اردبیل که در این طرح شرکت کرده‌اند چندین برابر حالت عادی است به طوریکه ماهانه حداقل شش میلیون و 250 هزار تومان براساس سرانه دو هزار و 500 نفر درآمد کسب می‌کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.