استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای پروژه مشترک احداث نیروگاه برق‌آبی با ارمنستان نشان می‌دهد تحریم‌های نظام سلطه بر جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه برق‌آبی ارس که با همکاری ارمنستان بر روی رودخانه ارس اجرا می شود، اظهار کرد: اجرای چنین پروژه هایی ضامن استحکام روابط دو جانبه است.

وی افزود: سود دوجانبه ناشی از اجرای چنین پروژه هایی ایجاب می کند طرفین خود را متعهد به حفظ روابط بدانند تا این سود محفوظ بماند.

علیرضابیگی گفت: امکانات طبیعی بالقوه ما از طریق احداث این نیروگاه به فعلیت می‌رسد و تولید 130 مگاوات انرژی در این نیروگاه در شرایطی که آذربایجان شرقی با شتاب در حال توسعه بوده و به انرژی در سطح بالایی نیاز دارد، بسیار حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: چنین پروژه‌هایی رفت و آمد دو جانبه را ارتقا و تعهد طرفین را برای استمرار پیوندهای اقتصادی افزایش می دهد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه از نظر دیپلماتیک اظهار کرد: کشورهای همسایه خود را متعهد می‌دانند در قبال ایران همکاری لازم را به عمل آورند.

نیروگاه برقآبی ارس به ظرفیت 260 مگاوات شامل دو نیروگاه جریانی 130 مگاواتی در خاک هر یک از دو کشور ایران (قره چیلر) و ارمنستان (مگری) است که 560 میلیون دلار هزینه ساخت آن توسط طرف ارمنی تامین می شود./س

برچسب ها: اجرای ، نیروگاه ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.