معرفت شهودی نسبت به خداوند متعال و شكل‌گيری زندگی براين اساس در دست‎يابی به سرچشمه كمال ياری‌رسان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،مدرس آموزش و پژوهش موسسه امام خمينی(ره) قم در سلسله نشستهای نقد عرفانهای دروغين و تبيين عرفان‌های شيعی که با حضور جمعی از دانشجويان و اساتيد دانشگاهی در دانشگاه پيامنور مركز زنجان برگزار شد،گفت: عرفان به معنای معرفت و دانايی است كه در اين ميان بايد به چگونگی معرفت و شناخت پی برده و وجه تفاوت و تمايز آن با شناخت تجربی، تاريخی، فلسفی و دينی را درك كنيم.

فنايی‌اشكوری افزود: تنها علوم مورد مطالعه در دانشگاه‌ها تسلط و دانايی برظاهر اشياء است اما باطن اشياء وجه ديگری دارد كه با علوم دانشگاهی قابل كشف نيست.

وی تصريح كرد: عرفان معتقدند عالم هستی باطنی دارد كه با عقل و هواس قابل دسترس نيست اما انسان از نيرو و قوه‌ای داراست كه اگر آن را تقويت كند میتواند بر باطن عالم راه يابد. انسان‏های هوشمند، افرادی هستند كه معدن وجود خويش را كشف می‌كنند كه معرفت واقعی همان عرفان است.

مدرس مؤسسه علمی ـ پژوهشی امام خمينی(ره) قم ادامه داد: آدمی بايد در بعد حيوانی يک امتداد داشته باشد تا پاسخگوی نيازهايت شود چرا كه انسان موجودی ماندگار و جاودانه است.

فنايی‌اشكوری تاکید كرد: انسان ظرفيتهای فراوان برای شكوفايی استعدادهای خويش دارد كه عوامل مختلفی در اين امر دخيل است بنابراين هستی انسان بر چيستی او تقدم داشته و تا حد زيادی خود او چيستی را تشكيل می‌دهد كه عرفان بهترين راه را پيش روی او قرار میدهد./س
برچسب ها: عرفان ، شیعی ، معرفت ، شهود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.