حسگرآشکارساز ليزري (LASER POSITION MASTER) به ابتکار علي محمد حقيقي کارشناس برق و اتوماسيون توليد نورد سباي فولاد مبارکه طراحي و ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان مخترع اين حسگرها با تاييد خبر فوق تصريح کرد: اين اختراع تاييديه علمي مبني بر جديد بودن و نداشتن مشابه جهاني را از دانشگاه صنعتي اصفهان کسب کرده است.

وی با بيان اينکه حسگر اختراعي در يک دوره چهار ساله با بهره‌گيري از علم و فناوری نوين جهت رفع نيازهاي اساسي صنايع داخلي طراحي و ساخته شده است اضافه نمود: وظيفه اصلي اين حسگر آشکار سازي و رهگيري موقعيت محصولات در طول خط توليد با استفاده از خواص نور ليزر و همچنين گيرنده صفحه‌اي سيليکوني ساخته شده توسط مخترع مي باشد.

وي خاطر نشان کرد: ثبت اين اختراع امکان بررسي و مطالعات گسترده بر روي توان و طول موج‌هاي نور ليزر و تفکيک بسامدهاي مورد نياز، ساخت حسگر صفحه‌اي سيليکوني متناسب با نور ليزر تفکيک شده و زاويه ديد بالاي 160 درجه‌اي و همچنين روش‌هاي جديد طراحي مدارهاي واسط،‌ فصل نويني را در استفاده از قابليت هاي سامانه هاي ليزري در صنعت به وجود آورده است.

کارشناس برق و اتوماسيون توليد نورد سبا فولاد مبارکه يادآور شد: طراحي اين تجهيز علاوه بر صنعت فولاد در صنايعي همچون صنايع کاشي و سراميک صنايع غذايي و بسياري ديگر از صنايع داراي کاربردهاي بسياري

مي باشد.

گفتني است: حسگر آشکار ساز ليزري به عنوان اختراع در سازمان ثبت مالکیت صنعتی به شماره گواهينامه 024174 الف / 89 به ثبت رسيده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.