رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، گفت: سالانه 373 هزار تن مواد خام در مشگین‌شهر در بخش کشاورزی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /"عادل عبدایمانی" در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر، گفت: 154 هزار تن محصولات زراعی در مشگین شهر تولید می‌شود که تا پایان برنامه پنجم قرار است این رقم به 197 هزار تن برسد.

وی درباره تولیدات دامی، گفت: تولید 5000 تن گوشت قرمز، 4000 تن گوشت مرغ 1540 تن تخم مرغ و در مجموع 55 هزار تن محصولات دامی مد نظر ماست که تا پایان برنامه پنجم این رقم در مشگین شهر به 66 هزار تن خواهد رسید.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل، کل تولیدات کشاورزی شهرستان مشگین شهر را در سال پایه 364 هزار تن، در سال جاری 425 هزار تن و تا پایان برنامه پنچم را نیز 463 هزار تن اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درباره صنایع تبدیلی مشگین شهر، اظهار کرد: سالانه 373 هزار تن مواد خام در مشگین شهر در بخش کشاورزی تولید می‌شود که تنها 140 هزار تن آن جذب کارخانه‌ها می شود که در دو واحد صنایع تبدیلی شهرستان مشگین فرآوری شده و وارد چرخه مصرف می‌شود.

عبدایمانی ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های صنایع تبدیلی و سردخانه میوه در مشگین‌شهر را یادآور شد و افزود: ما نیاز فوری به احداث دو واحد فرآوری محصولات سردرختی نظیر سیب، انگور و هلو و شلیل داریم که در کنار آن می‌توانیم در بسته‌بندی گیاهان دارویی نیز مشگین را به قطب استانی تبدیل کنیم.

وی در باره ظرفیت آبزی پروری شهرستان مشگین شهر، گفت: این شهرستان تا سال گذشته، 836 تن ماهی تولید کرده که در کنار آن 100 هزار قطعه ماهیان زینتی و پنج میلیون بچه ماهی سردآبی و خاویاری به صورت پایلوت در مشگین شهر تولید شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید یک هزار تن ماهی تا پایان امسال و 2000 تن تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: از این تعداد 40 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و 70 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی با هدف ترویج آبزی پروری رهاسازی شده است./ب

 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، مواد ، خام ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.