نيروهاي بحريني تحت حمايت عربستان به دهها تن از ساکنين ساختمانهاي محله‌اي در ستره واقع در جنوب منامه، پايتخت اين کشور حمله کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، الوفاق اصلي‌ترين حزب مخالف رژيم بحرين طي بيانيه‌اي اعلام کرد که نيروهاي رژيم در چهار روز گذشته به بيش از ۵۰ خانه در ستره حمله کردند.

الوفاق گفت مردان نقاب دار در ساعات اوليه روز، هنگامي که همه خواب بودند به خانه غيرنظاميان حمله کرده و باعث وحشت زنان و کودکان شدند. به گفته الوفاق، اين حملات بدون مجوز دولت انجام شدند.

افزون بر اين در اين بيانيه آمده است که نيروهاي امنيتي پيش از حمله خشونت‌آميز به خانه‌هاي مردم، تمام محله را محاصره و تمام جاده‌هايي را که به آن ختم مي‌شد مسدود کردند. در اين گزارش همچنين شمار افرادي که در اين حمله دستگير شدند نيز ذکر شده است.

سيد هادي الموسوی، رئيس حوزه حقوق بشر و آزادي‌هاي عمومي جمعيت الوفاق در ماه جولاي اعلام کرد که نيروهاي رژيم در يک دوره دو ماهه به بيش از ۳۱۱ خانه در اين کشور حمله کردند.

بحرين که منزلگاه ناوگان پنجم امريکا است از فوريه سال ۲۰۱۱ صحنه تظاهرات ضد رژيم بوده است و بسياري از مردم در سرکوب نيروهاي دولتي کشته و يا زخمي شدند.

رژيم منامه در تاريخ ۳۰ اکتبر تمامي تجمع‌هاي عمومي در کشور را ممنوع اعلام کرد.

اين درحالي است که معترضان در بحرين مي‌گويند تا زمان دستيابي به خواسته خود مبني بر تشکيل يک دولت منتخب دموکراتيک، به برپايي تظاهرات ضد رژيم ادامه خواهند داد.

برچسب ها: بحرین ، ستره ، یورش ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار