معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه بايد براي آسان‌شدن تردد و کاهش بار ترافيک ميان استان تهران و استان البرز کاري ويژه انجام شود، گفت: اميدواريم دولت بتواند براي اين منطقه فکري اساسي کند و با ارائه طرح‌هاي گوناگون از جمله حضور گسترده بخش خصوصي و توسعه حمل و نقل عمومي، رفاه و آسايش مردم را فراهم کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمدرضا رحيمي صبح امروز (سه‌شنبه) در آيين افتتاح فاز اول آزادراه شهيد همت و افزايش ظرفيت باند شمالي آزادراه تهران- کرج، گفت: راه و خطوط مواصلاتي در همه کشورهاي پيشرفته نقشي اساسي دارد و تمامي کشورهايي که اقتصاد آنها شکوفا شده در زمينه توسعه شبکه راه پيشرو بوده اند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه ايران کشوري بسيار وسيع با استانهاي بزرگ است، تصريح کرد: فراهم شدن شبکه‌هاي راه ميان همه استانها، کاري پرهزينه است اما بي ترديد اين اقدام از ارکان توسعه اقتصادي و گامي در جهت آسايش و رفاه مردم است.

رحيمي با بيان اينکه اگر هر از چندگاهي يک بزرگراه ميان استان تهران و استان البرز راه‌اندازي شود، باز هم کافي نيست، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه تعداد خودروها روز به روز افزايش پيدا مي‌کند لازم است براي رفع مشکلات تردد و کاهش بار ترافيک در اطراف استان البرز اقدامات اساسي صورت گيرد.

وي افزود: در حال حاضر به طور روزانه 220 هزار دستگاه خودرو ميان استان تهران و استان البرز تردد دارند و با توجه به ترافيک سنگين موجود در برخي ساعات روز، به ميزان قابل توجهي بنزين در زمان توقف خودروها در ترافيک به هدر مي‌رود که اگر براي رفع مشکلات ترافيکي اين مسير اقدامي صورت گيرد، شاهد صرفه جويي به ميزان قابل توجهي در مصرف بنزين خواهيم بود و هرچقدر که در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنيم از محل صرفه جويي بنزين جبران خواهد شد.

رحيمي از استانداران تهران و البرز خواست در جهت جلب بخش خصوصي براي مشارکت در احداث بزرگراه و ساير اقدامات اساسي، فعاليت بيشتري انجام دهند.

وي همچنين خطاب به وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: بايد براي رفع گره ترافيکي و توسعه راه در اين بخش فکري اساسي کنيم تا مسير تهران تا کرج ظرف مدت 20 تا 30 دقيقه پيموده شود چرا که ترافيک موجود در اين مسير، مشکلات زيادي را براي خانواده‌ها به همراه داشته است.

معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره افزايش درآمد ايران از محل ترانزيت در 6 ماهه اخير گفت: در حال حاضر به طور سالانه سهم درآمد آسيا از بخش ترانزيت در حدود 4 هزار ميليارد دلار است که متاسفانه کشور ما بخش اندکي از اين درآمد را به خود اختصاص مي‌دهد که بايد براي جبران آن و تکميل زيرساختها با همه ظرفيت تلاش کنيم.

رحيمي در ادامه با اشاره به اينکه در دولت‌هاي نهم و دهم در بخش ريلي براي احداث راه آهن به ميزان مجموع همه دوره‌هاي گذشته برنامه‌ريزي و اقدام شده، افزود: همه اين اقدامات گامهاي بزرگي است که برداشته شده اما به نسبت وسعت ايران هنوز کافي نيست و لازم است که ظرفيت‌هاي موجود را بيش از گذشته فعال کنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار