خبرگزاری فرانسه عناوین مهمترین رویدادهای خبری روز چهارشنبه چهاردهم نوامبر مصادف با بیست و چهارم آبان ماه را در جهان به شرح زیر اعلام کرد :

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،
پاریس: انکوسازانا دلامینی زوما، رئیس کمیسیون اتحادیه افریقا با فرانسوا اولالند، رئیس جمهوری فرانسه دیدار می کند. اعزام 3300 نیروی بین المللی به مالی برای مقابله با گروههای اشغالگر شمال این کشور محور گفتگوهای دو طرف را تشکیل می دهد.
 
پاریس: آگوستین ماتاتا پونیو، نخست وزیر جمهوری دموکراتیک کنگو از فرانسه دیدار می کند. گفتگو با ژان-مارک ارو، نخست وزیر و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در دستور کار سفر مقام کنگویی به فرانسه قرار دارد.
 
ژوهانسبورگ: پایان ضرب الاجلی دیگر به کارگران اعتصاب کننده در گروه معادن پلاتین امپلاتس. بزرگترین تولید کننده پلاتین جهان تهدید کرده است در صورتی که کارگران دست از اعتصاب بر ندارند، دوازده هزار تن از آنان اخراج و هزاران تن دیگر نیز به مرخصی اجباری اعزام خواهند شد.
 
کیپ تاون (افریقای جنوبی): آغاز به کار رسمی پانزدهمین نمایشگاه موسوم به "افریکا کام". بزرگترین شرکتهای فعال در بخشهای مخابرات، رسانه و فن آوری ارتباطات در قاره افریقا در این نمایشگاه دو روزه شرکت می کنند.
واشنگتن - اولین کنفرانس خبری بارک اوباما رییس جمهور آمریکا پس از راهیابی مجدد وی به کاخ سفید. ماجرای مربوط به دیوید پترائوس رییس مستعفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) و نیز مذاکرات بودجه ای ماه ژانویه احتمالا از موضوعات مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود.
 
مادرید / لیسیون / آتن / پاریس / بروکسل - در پی دعوت کنفدراسیون اروپایی اصناف (CES) کشورهای اروپایی خود را برای برگزاری تظاهرات، تعطیلی و اعتصاب عمومی در اسپانیا و پرتغال در مخالفت با سیاست های ریاضتی آماده می کنند.
 
پاریس / لندن - ارائه گزارش سال 2012 سازمان ملل متحد در مورد جمعیت جهان.
 
پکن - پیگیری هجدهمین کنگره حزب کمونیست چین. رهبر جدید چین قرار است روز پنجشنبه در پایان این کنگره اعلام شود.
 
پاریس - مذاکره فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه با زوما رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا. قرار است دو طرف پس از پایان گفتگوها در کنفرانس خبری شرکت کنند.
 
آتن - مذاکرات چارلز دالارا مدیر عامل موسسات مالی بین المللی با مسئولان یونانی در مورد بدهی آتن به وام دهندگان خصوصی.
 
واشنگتن - جلسه استماع رییس شرکت دارو سازی نیوانگلند در مورد بیماری کشنده مننژیت، در کمیسیون پارلمانی مجلس نمایندگان آمریکا.
 
پاریس - ملاقات و گفتگوی نخست وزیر فرانسه و معاون نخست وزیر انگلیس. دو طرف در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کنند.
 
نوو اوگاروو (روسیه) - نیکلا سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ملاقات می کند.
 
دهلی نو - دیدار آنگ سان سوچی از هند . وی قرار است با مان موهان سینگ نخست وزیر هند دیدار و گفتگو کند.
 
سیدنی / ملبورن - دیدار هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از استرالیا در چارچوب سفر دوره ای به منطقه آسیا-اقانوس آرام.
برچسب ها: عناوین ، خبر ، جهان ، اهم ، news
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار