فرماندار شهرستان دماوند گفت: سه هزار واحد مسکن مهر در دماوند آماده واگذاری است که منوط به خرید انشعاب دستگاه های خدمات رسان از سوی مردم و تعاونی ها می باشد.

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر شهرستان، اظهارداشت: بحمدالله با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته، دستگاه های خدمات رسان در واحدهای آماده تحویل مسکن مهر شهرستان به خوبی تلاش کرده و به انجام عملیات لازم پرداخته اند.

وی تصریح کرد: هم اینک انجام خدمات رسانی ها به مرحله ای وارد شده که مستلزم مراجعه تعاونی ها و متقاضیان به منظور خرید انشعابات و پرداخت هزینه های مربوطه است.

فرماندار دماوند افزود: بطور نمونه در مقوله گازرسانی به مسکن مهر دماوند، علمک ها نصب شده و فقط بایستی لوله کشی های داخلی انجام شود و تعاونی ها و افراد نیز نسبت به اخذ تاییدیه های مورد نیاز اقدام کنند؛ برق آماده واگذاری است؛ آب آماده نصب کنتورها است و شرکت مخابرات نیز برای خرید اشتراک از سوی تعاونی ها اعلام آمادگی کرده است.

وی در ادامه با اشاره وضعیت مسکن مهر ˈمهرآبادˈ رودهن، خاطرنشان کرد: بحمدالله در این منطقه نیز به لحاظ خدمات رسانی با مشکل خاصی مواجه نمی باشیم، اما در بحث فاضلاب به دلیل مواجهه با صعوبت و سختی زمین تاکنون موفق به راه اندازی چاه های جذبی نشده ام.

قاسمی فرزاد با اشاره به لزوم راه اندازی تصفیه خانه و سپتیک در مقوله فاضلاب این منطقه، تصریح کرد: به همت اداره مسکن و شهرسازی، زمین مورد نیاز تصفیه خانه به بنیاد مسکن واگذار شده است، اما انجام این مهم مستلزم گذشت مدت زمان حداقل شش ماهه است که تا آن زمان سپتیک ها و سیستم تصفیه ای که بتواند پاسخگوی نیازها باشد حداکثر در مدت زمان یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی از آماده سازی برخی معابر اصلی و فرعی و آسفالت آنها در پروژه های مسکن مهر خبر داد و گفت: تقاضای ما از مردم و تعاونی ها این است که هر چه سریع تر تکلیف خود را با دستگاه های خدمات رسان برای خرید انشعابات مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند همچنین از تبدیل مبلغ وام واحدهای مسکونی مهر از 20 به 25 میلیون تومان با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مصوبه اخیر دولت خبر داد و اذعان داشت: این افزایش اعتبار به همه واحدهای مسکن مهر تعلق خواهد گرفت.

وی در خاتمه با بیان اینکه با اهتمام همه دستگاه های ذیربط و متولی، از حدود دو ماه قبل تاکنون در مجموعه مسکن مهر دماوند، رودهن و خودمالکی افراد بالغ بر سه هزار واحد مسکونی آماده واگذاری است تصریح کرد: متاسفانه تاکنون عدم اقدام به موقع تعاونی ها در پرداخت حق انشعابات دستگاه های خدمات رسان، مانع از افتتاح پروژه ها شده است که خواستار بذل توجه و دقت نظر هر چه بیشتر آنان می باشیم.

این گزارش حاکی است چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر در رودهن، 500 واحد در آبعلی و 220 واحد در آبسرد در قالب طرح 99 ساله و هزار و 200 واحد ملکی در شهرهای رودهن، آبعلی، آبسرد و کیلان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار و 14 واحد مسکن مهر زیر نظر اداره مسکن و شهرسازی در مجموعه شهرستان دماوند در حال احداث است./س

برچسب ها: مسکن مهر ، خدمات ، انشعاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.