دبیر چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه های عاشورایی از برگزاری این سوگواره با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی داره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مسعود زارعیان، رئیس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اختتامیه چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.
وی گفت: طی نشستی که با حضور جواد شمقدری، رییس سازمان سینمایی کشور، شفیع آقامحمدیان، رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نیز بهمن حبشی، سرپرست دفتر مجامع سینمایی و جشنواره‌های سازمان سینمایی برگزار شد، تصمیم بر این شد که اختتامیه چهارمین سوگواره ملی عکس و فیلم لحظه‌های عاشورایی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امسال 30 آذر برگزار شود.
رئیس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی افزود: سوگواره لحظه های عاشورایی حرکتی جریان ساز در فضای سینمای عاشورایی است که سه دوره موفق را پشت سر گذاشته و هم اکنون دوره چهارم آن پس از انتشار فراخوان و ارسال آثار در مرحله داوری است. این دوره پذیرای بیش از 6هزار اثر در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس است که داوری بخش عکس انجام شده و در ادامه با بحران مالی مواجه شده بود.
زارعیان توضیح داد: سال گذشته نیز پیگیری شده بود که این سوگواره زیر نظر معاونت سینمایی آن زمان و سازمان سینمایی کنونی برگزار شود، زیرا این سوگواره در تقویم جشنواره‌های فرهنگی‌هنری کشور ثبت شده و بازتاب‌هایی خوبی تا کنون داشته است.
دبیر چهارمین سوگواره لحظه های عاشورایی خاطرنشان کرد: این حرکت ارزشمند با حمایت ویژه سازمان سینمایی کشور، می تواند ماندگارتر شده و به صورت وسیع‌تر برگزار شود که در آینده بخش‌های دیگری از جمله بخش بین‌الملل نیز به آن اضافه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به تاسیس جشنواره میلاد سرخ در سال گذشته با موضوع فیلم های مرتبط با امام حسین (ع) در شهر اردبیل، قرار شد شورای همفکری برای بررسی ابعاد و تاثیرگذاری این دو اتفاق فرهنگی با حضور مسئولان هر دو جشنواره و رییس سازمان سینمایی کشور برگزار گردد که مصوبه آن حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی از سوگواره لحظه های عاشورایی در سال جاری است.
رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال به دلیل این‌که  جشنواره «میلاد سرخ» در اردبیل برگزار نشد، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دستور رییس سازمان سینمایی کشور از این‌که سوگواره امسال تحت حمایت آنان برگزار شود، استقبال کرد تا در دوره‌های بعدی به نحوی دو جشنواره مشهد و اردبیل تجمیع شده و یا بطور همزمان و در قالب حرکتی واحد در سطح کشور فراخوان داشته باشند.
گفتنی است، داوری بخش‌های مختلف چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی تا 15 آذر به پایان خواهد رسید و اسامی داوران نیز اعلام خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار