دریافت اعتبار کافی برای تجهیز بیمارستان امام خمینی، افزایش آمار جراحی بینی در ایران و سهم پرداخت 70 درصدی درمان از جیب مردم مهمترین رویدادهای حاشیه های پزشکی این هفته بود.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران این روزها عمل جراحی بینی طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده و حتی مهم نیست که چه کسی و با چه تخصصی بینی را باید عمل کند.
 
دکتر فروتن رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از جراحان هستند که بدون اینکه جراحی پلاستیک را گذرانده باشند دست به عمل بینی می زنند .جراحان عمومی، جراحان فک و صورت و حتی پزشکان عمومی این کار را انجام می دهند.
 
وی گفت:موضوع فقط مسئله مالی نیست بلکه ما نگران عوارض ناشی از این عمل ها از سوی این پزشکان هستیم.
 
جراحی پلاستیک جزء آموزش گوش و حلق بینی است
 
رزپا عضو انجمن جراحان گوش و حلق و بینی در ادامه افزود: اینکه گروه گوش و حلق بینی دوره ندیدند اشتباه است زیرا در آموزش گوش و حلقو بینی ، جراحی پلاستیک هست و برخی همکاران فقط می خواهند بازار گرمی کنند.
 
وی تصریح کرد: برخی موارد تکنسین دوره دیده به دلیل عدم تجربه برخی همکاران به اتاق عمل می آید و با جراح سر هزینه با هم توافق می کنند که ما با این قضیه برخورد کردیم.
 
هنوز منابع مالی به بیمارستان امام تعلق نگرفته

 
صالحی رئیس بیمارستان امام خمینی در ادامه افزود: سال پیش نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و تقاضای مبلغی برای ترمیم و تجهیز بیمارستان به مبلغ 17 میلیارد کردیم که ایشان بررسی کردند و با آن موافقت نمودند اما از سال گذشته هنوز موفق به دریافت این اعتبار نشدیم.
گفتنی است: طبق قانون برنامه پنجم قرار بود سهم مردم از جیبشان در پرداخت هزینه های درمانی 30 درصد و سهم بیمه ها 70 درصد باشد اما متاسفانه این موضوع کاملا برعکس است.
برچسب ها: بینی ، جراحی ، گوش ، حلق ، پول ، فک ، صورت ، تخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار