مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از اجرای 72 طرح باغبانی در استان و توسعه باغات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حلیم کوتی اظهار کرد: استان خوزستان پس از تهران و استان مرکزی در رتبه سوم کشوری از لحاظ تولید گل و گیاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر  شهرستان های دزفول، بهبهان، اندیمشک،‌ شوش، اهواز، ایذه، باغملک، رامهرمز و شوشتر بیشترین محل های تولید گل و گیاه در خوزستان هستند، افزود: شهرستان دزفول بـا 509 هـکتار، بهبهان با 76 هکتار، اندیمشک با 37 هکتار و شوش با 23 هکتار عمده تـرین شهرستان های تـولید گـل و گیاه استان هستند و بیش از 95 درصد سطح زیرکشت استان را به خود اختصاص داده اند.
 
کوتی تصریح کرد: بیش از 673 هکتار از اراضی استان به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص یافته که شامل342 هکتار کشت در فضای آزاد و331 هکتار کشت در گلخانه های با پوشش لاستیک است.
 
وی از افزایش طرحهای باغبانی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 72 طرح باغبانی در استان به منظور توسعه باغات در حال اجرا است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته نیز یک هزار و 900 هکتار به باغات استان اضافه شد، اظهار کرد: این باغات شامل یکهزار و 478 هکتار باغات عادی، 340 هکتار باغات الگویی و 64 هکتار باغات دیم است که در این طرح محصولاتی همچون خرما، انار، انگور، انجیر و مرکبات و در سطوح کمتر شامل گردو، سیب، آلو، هلو و زردآلو کشت شده است.
 
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و کمک به توسعه باغات به صورت تخصصی و کاربرد روش های نوین باغداری در ایجاد باغات مدرن با اصول فنی و کاربرد ارقام توصیه شده باغی استاندارد از اهداف اجرای طرح توسعه باغات است./س


برچسب ها: اجرا ، طرح ، باغبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.