مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اجلاس استانداران مرزی گامی در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، کاظم ‌علی‌نژاد در دیدار با سرکنسول ترکیه در ارومیه اظهار داشت: چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه در روزهای 27 و 28 آبان ماه سال جاری به مدت دو روز در استان آغری ترکیه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ایران و ترکیه است.

علی‌نژاد با اشاره به روابط دیرینه و فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، افزود: یک هیئت بلندپایه ایرانی متشکل از معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل وهمچنین استاندار آذربایجان‌غربی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در تبیین سیاست‌های منطقه‌ای از اصول ثابت و استواری که مبتنی بر همگرایی و تعامل سازنده است، پیروی می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیگیری تفاهم‌نامه‌های قبلی، بحث‌های کارشناسی و تخصصی در امور مختلف، نشست تخصصی استانداران مرزی ایران و ترکیه و دیدار دکتر سعیدلو، معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل با جودت ایلماز وزیر توسعه ترکیه از جمله برنامه‌های این اجلاس است.

علی‌نژاد اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین اجلاس‌هایی زمینه‌های گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری و همچنین فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه را فراهم کند.

علی تولگا کایا، سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز در این نشست از آمادگی کشور ترکیه برای برگزاری اجلاس استانداران مرزی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری مناسب این اجلاس با وزرات امور خارجه ایران، سفارت ترکیه در تهران و همچنین استانداری آذربایجان‌غربی انجام گرفته است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.