فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: به رغم توطئه های شوم دشمنان در راه اندازی جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، با برنامه ریزی و تدبیر در امر تولید این شرایط را نیز پشت سر خواهیم نهاد.

ˈسعید افشار نادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ، اظهارکرد: شهرستان فیروزکوه به دلیل واقع شدن در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران، از پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه صنعتی برخوردار است.

وی گفت: اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می شود که بدانیم تا پیش از این منطقه ˈاشتهاردˈ نیز از چینن موقعیتی برخوردار بود، اما با انتزاع کرج و تشکیل استان البرز، فیروزکوه تنها شهرستان استان تهران در استقرار صنایع و کارخانجات مختلف صنعتی به شمار می رود.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت مستلزم اهتمام و توجه هر چه بیشتر مسؤولان شهرستانی و استانی و سایر مراجع فرادستی است تا در تحقق اهداف تولید و اشتغال نیروی کار، از فرصت پیش رو به خوبی بهره برداری کنیم.

وی افزود: اینک شاهد افزایش روزافزون درخواست های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برای حضور در منطقه هستیم که قطعا با فراهم بودن زیرساخت ها و شرایط، رشد و توسعه و رونق هر چه بیشتر شهرستان و بهبود وضعیت معاش خانوارها را به دنبال خواهد داشت.

افشار نادری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقوله تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: این روزها به اذعان بسیاری از کارشناسان بین الملل و حتی کشورهای استکباری در یک جنگ اقتصادی به سر می بریم که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: قطعا در این رهگذر، تولیدکنندگان داخلی متاثر شده و از اثرات مستقیم و غیرمستقیم تحریم ها در امان نخواهند بود و لذا، بایستی در حد وسع و توان خود به رفع و رجوع مشکلات فعالان اقتصادی منطقه بپردازیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: بحمدالله با تلاش های صورت گرفته از سوی صنعتگران، هیات امنای شهرک صنعتی و مسؤولان محلی، زیرساخت ها و امکانات خوبی در این ناحیه صنعتی فراهم شده است و با توجه به طرح توسعه ای که در فاز دوم در دستور کار قرار گرفته، بخش عمده ای از قطعات واگذاری فعال شده است.

وی افزود: همچنین موافقت های لازم توسعه شهرک از کمیسیون های مربوطه اخذ شده که قطعا با آغاز بکار دیگر صنایع و فعالان صنعتی پشت خط مانده، پویایی، رونق و توسعه هر چه بیشتر شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

افشار نادری در خاتمه اذعان داشت: کماکان برای کاهش برخی مسائل و مشکلات بخصوص در سطح کلان، نیازمند عنایت ویژه مراجع فرادستی هستیم.

شهرک صنعتی علیدره دارای بیش از 380 پروانه بهره برداری فعال است که 30مورد آنها فعالیت دائم دارند و 350 نفر در آنها به طور مستقیم مشغول به کارند.

این ناحیه صنعتی در دو کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد و با بهره برداری از فاز دوم این شهرک، 448 هکتار به وسعت این مجموعه اضافه خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.