شهردار رودهن گفت : پل ها ، میادین ، پارک ها و فضاهای تفریحی خاطره های به یاد ماندنی بسیاری را در اذهان گردشگران بر جای می گذارد.

حمید محرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: المان و میدان های هر شهر در کنار تندیس ها ، ساختمان ها و بناهای تاریخی آن در صدر عناصر به یاد ماندنی قلمداد می شود.

وی ادامه داد : مبلمان شهری و فضاسازی های محیطی می تواند در کنار منابع طبیعی و آثار تاریخی به جاذبه های گردشگری و توریستی یک شهر اضافه نماید.

شهردار رودهن تصریح کرد : یادمان های شهری ، شناسنامه های یک شهر در مقابل دیدگان بینندگان می باشد که به نوعی بازتاب دهنده آداب و رسوم آن منطقه به شمار می آید.

وی افزود : احداث عناصر منحصر به فرد برای شهرها از دیرباز مورد توجه مدیران شهری واقع شده و در طول تاریخ دستخوش تحولاتی بوده است.

محرمی خاطرنشان کرد : در گذشته کاخ ها و معابد باشکوه به عنوان عناصر فرهنگی معرف شهرها به شمار می آمد و به مرور زمان و پس از انقلاب صنعتی احداث میدان ها ، تندیس ها و ساختمان های مدرن به عنوان عناصری هویت ساز عرض اندام نمودند.

وی گفت: برای اینکه سیمای یک شهر معرف هویت آن باشد باید به کنترل کیفی و منظم عناصر شهری آن توجه ویژه کرد.

شهردار رودهن ادامه داد: برای جلوگیری از اغتشاشات بصری و دور شدن سیمای شهر از هویت اصلی آن می بایست از برنامه ریزی های دقیق مدیریت شهری و کارشناسان متخصص استفاده نمود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید بدانیم که چگونه می توان سیمای جدید شهر را از گذشته و هویت شهروندان آن اقتباس کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.