معاون مدیرعامل ایران خودرو از عرضه خودروی تندر 90 اتوماتیک به بازار تا اواخر آذرماه و وانت تندر 90 تا پایان سال خبر داد.

محمدرضا معتمد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: خودروی تندر 90 اتوماتیک ،نخستین بار در جهان در ایران تولید شده و تا پایان ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد.


وی ادامه داد: مطالعات مربوط به تولید این محصول از دو سال پیش آغاز شده و تا کنون آزمون خودروهای تولید شده از این نوع، موفقیت آمیز بوده است. 


معتمد در خصوص تولید تندر90 فیس لیفت ایران خودروتصریح کرد: قرارداد تولید این محصول ،سه ماه پیش امضا شده واجرای آن از یک ماه قبل آغاز شده است و تندر 90 فیس لیفت ایران خودرو با 60 درصد ساخت داخل تا 19 ماه آینده به بازار خواهد آمد. 


معاون تولید تندر90  ایران خودرو اظهار داشت: قطعه سازان ایرانی در طرح تندر نشان دادند که می توانند قطعاتی در سطح جهانی تولید و تاییدیه های لازم را کسب کنند و البته این تجربه موجب شد بسیاری از قطعاتی که در این قرارداد به تولید داخل رسیده ، به سایر سایت های تولید تندر در جهان از جمله هند، روسیه و رومانی  صادر شود.


وی گفت: برای تامین نیاز بازار به وانت زیر هزار و 500 کیلوگرم، ایران خودرو اقدام به تولید این وانت بر پایه پلتفرم تندر 90 کرده و در این باره تعدادی وانت تولید شده است که در مرحله آزمون های لازم قرار دارد.


معتمد خاطرنشان کرد:وانت تندر 90 از اواخر امسال به تولید انبوه خواهد رسید./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار