رئيس سابق اتحاديه کانون وکلا گفت: مفاد طرح صدور گذرنامه براي دختران مجرد زير 40 سال به اذن ولي با وضعيت فعلي دختران و زنان كشورمان كه طي سي و چند سال اخير در امور اجتماعي و سياسي و علمي کسب کرده‌اند کاملا ناسازگار است.

 بهمن کشاورز در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران درباره اثرات منفي طرح اذن ولي براي صدور گذرنامه دختران مجرد زير 40سال، اظهار داشت: اگر اين طرح به صورت قانون عملي شود هيچ جنبه مثبتي ندارد چرا که مفاد آن با ضوابط مندرج در مقدمه قانون اساسي و متن اين قانون منافات دارد.

وي تصريح کرد: مفاد طرح صدور گذرنامه براي دختران به اذن ولي با وضعيت فعلي دختران و زنان كشورمان كه طي سي و چند سال اخير در امور اجتماعي و سياسي و علمي کسب کرده‌اند کاملا ناسازگار است.

وي در تشريح وضعيت برخي دختران مجرد تصريح كرد: در اين باره به ذکر مثالي مي‌پردازم که روشنگر اين مطلب است خانمي 39 ساله که تشکيل خانواده نداده و مجرد است، از چند دانشگاه معتبر دنيا درجه دکتري کسب کرده و در ايران استاد دانشگاه است كه قصد دارد به منظور شرکت در يک کنگره بين‌المللي اقدام به دريافت گذرنامه و از كشور خارج شود.

اين وکيل دادگستري ادامه داد: پدر اين خانم که 70 ساله و مبتلا به پير مغزي و آلزايمر خفيف است اما مجنون محسوب نمي‌شود، با اين سفر موافقت نمي‌کند و اين خانم مي‌بايست براي گرفتن اجازه خروج به دادگاه متوسل شود، بدون ترديد تا صدور حکم دادگاه، آن کنفرانس و سمينار منتفي شده و پايان يافته است.

كشاورز تصريح كرد: اين طرح از مواردي است که بايد به دقت بررسي شود چرا كه معلوم نيست چنين طرحي از سوي دولت پيشنهاد شده يا مجلس آن را به صورت لايحه مورد نظر خود مي‌داند.


رئيس سابق اتحاديه کانون وکلا خاطر نشان کرد: دولت و مجلس بايد با جديت اين طرح را مورد بررسي قرار داده و براي آن تعيين تكليف كنند.


گفتني است؛ با عنایت به بند الف ماده 55 و ایضا دیباچه منشور ملل متحد که ایران نیز عضو آن می‌باشد حقوق زن و مرد مساوی است و باید برای بالا بردن سطح زندگی و شرایط ترقی و توسعه نظام اجتماعی کوشید و همچنین در اولین آیه سوره نساء آمده است که خداوند زن و مرد را از نفس واحدی خلق نموده و اين در حالي است كه مدتي است طرحي براي دريافت گذرنامه دختران زير 40سال به اذن ولي قهري در رسانه‌ها مطرح شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار