امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسؤولان به ارائه راهکارهای عملیاتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی مدّنظر مقام معظم رهبری، اظهارکرد: این اشاره و تعبیر معظم له سخن جدیدی نیست و ایشان در سال 89 در سخنانی برای نخستین بار به اهمیت این موضوع اشاره فرمودند.

وی گفت: برای این مقوله که امروز حتی پررنگ تر از شعار سال مطرح است، چهار معنای اقتصاد موازی، اقتصاد ترمیمی، اقتصاد دفاعی و اقتصاد الگویی بیان کرده اند که مورد آخر صحیح ترین تعبیر است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در اقتصاد مقاومتی به دنبال معرفی و ارائه الگویی هستیم که برای تمامی حربه های دشمن در درازمدت برنامه داشته باشد.

وی تبعیت از فرامین رهبری، بررسی راه های حل مشکلات بخصوص در زمانه حاضر و مواجهه با انواع تحریم ها، مدیریت مصرف، شناخت خوب و واقعی تهدیدات دشمن و حمایت و رونق بخشیدن به بخش صنعت را از جمله راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی برشمرد.

امام جمعه فیروزکوه همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در باب تهدید نسل، افزود: رشد 8/1درصدی جمعیت کشور در سال 85 با کاهشی 2/0 درصدی به 6/1 درصد در سال جاری رسیده است و مطابق پیش بینی ها اگر همین روند ادامه یابد، تا 80 سال آینده جمعیت کشور به کمتر از 31 میلیون نفر کاهش خواهد یافت که البته 47 درصد آنان بالای 60 سال خواهند بود.

وی در خاتمه با اشاره به رتبه 144 ایران در رده بندی نرخ رشد جمعیت، ادامه این روند را هشداری جدی برای جامعه اسلامی برشمرد./س

برچسب ها: رهبری ، اقتصاد ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.