رئیس مرکز آموزشی درمانی آمام خمینی (ره) اهواز از افتتاح نخستين مركز كاشت حلزون شنوایی جنوب غرب كشور در این مرکز خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر رضا آخوندزاده با اشاره به اخذ مجوز فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان از وزارت بهداشت و همچنین تجهیز و آماده سازی آن ، شروع به کار این مرکز را در آینده نزدیک اعلام کرد .

وي خاطرنشان كرد‌: این مرکز که به عنوان اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی در جنوب غرب کشور راه اندازی می شود شامل مرکز کاشت حلزون شنوایی، بخش بستری، اتاق عمل ویژه کاشت حلزون و دیگر بخش های تابعه می باشد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: در مرکز کاشت حلزون تیمی شامل متخصصان جراحی گوش، حلق و بینی، ادیولوژی، توانبخشی شنوایی و گفتار، روانشناسی، کاردرمانی، پرستار و دیگر افراد متخصص این حیطه سعی بر ارائه خدماتی مطلوب و شایسته به کودکان و افراد دچار کاهش شنوایی و آموزش به خانواده های آنها فعالیت می کنند.

آخوندزاده تصریح کرد: تمام بررسی های مورد نیاز برای بیمار توسط تیم کاشت حلزون انجام می گیرد که شامل ارزیابی گوش، ارزیابی شنوایی، ارزیابی رادیوگرافی، ارزیابی روانشناسی و همچنین ارزیابی جسمانی است تا هر گونه مشکل بالقوه ای را که ممکن است در هنگام بیهوشی عمومی پیش آید شناسایی شود و بعد از موفقیت آمیز بودن ارزیابی های و کاندید شدن بیمار برای عمل فوق تخصصی جراحی کاشت حلزون این عمل توسط متخصصان گوش و حلق و بینی در اتاق عمل ویژه و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد. بعد از پایان عمل نیز بسته به نظر جراح بیمار یک یا چند روز در بیمارستان بستری شده و بعد از ترخیص نیز مراقبت ها و آموزش های بعد از عمل برای بیمار آغاز می شود.

آخوندزاده فرآیند راه اندازی مرکز کاشت حلزون را موفقیت آمیز توصيف كرده و افزود: هفته گذشته دکتر سید بصیر هاشمی و مهندس فرزاد موبدشاهی از اعضای کمیته کاشت حلزون شنوایی کشور از مرکز کاشت حلزون شنوایی، بخش بستری بیماران، اتاق عمل کاشت حلزون با امکانات و شرایط ایجاد شده در این مرکز از نزدیک بازدید کردند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز در پایان تصریح کرد: افتتاح اين مركز می تواند باعث كاهش مدت زمان طولاني ليست انتظار عمل براي بيماران خردسال شود و امید است این مرکز بتواند با تلاشهای مستمر و پیگیری های مداوم مدیر گروه گوش حلق بینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور, گامی موثر در جهت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی بیماران دچار افت شنوایی و خانواده های آنها بر دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار