کارشناس ارشد اجرای طرح های برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی از اجرای سیستم مانیتورینگ پست برق132 کیلو ولت پالایشگاه خانگیران خبر داد.


علی جعفر زاده در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مشهد، با اعلام این خبر افزود: این پروژه مربوط به پست برق 132 کیلو ولت شهید عین افشار است که در فاصله سه کیلومتری از واحد آبرسانی و 35 کیلومتری از پالایشگاه واقع شده و به دلیل الزام شرکت برق منطقه خراسان و همچنین سهولت بهره برداری و پایش پست برق از راه دور به مرحله اجرا در آمد.

وی با بیان این که این پروژه شامل بخش سخت افزاری و نرم افزاری است اظهارداشت: سیستم مانیتورینگ پست برق132کیلو ولت پالایشگاه خانگیران با مشارکت چهار شرکت داخلی به مرحله اجرا در آمد.

جعفرزاده همچنین از همکاری دانشگاه فردوسی با پالایشگاه خانگیران در اجرای این پروژه خبر داد و بیان داشت: تست عدم نفوذ پذیری نرم افزار توسط آزمایشگاه آپا دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است.

وی با بیان این که این طرح برای نخستین بار در سطح پالایشگاه به اجرا در آمده است تصریح کرد: اجرای این سیستم یک هزار و 180 میلیون ریال هزینه در برداشته است و در مدت زمان دو سال کار طراحی، خرید، برنامه نویسی، نصب و راه اندازی صورت پذیرفته است.

کارشناس ارشد اجرای طرح های برق پالایشگاه خانگیران در ادامه به امکانات این سیستم اشاره کرد و افزود: امکان مانیتورینگ و کنترل کامل در کاربران پالایشگاه و شرکت برق منطقه ای خراسان و تهران، مشاهده و آرشیو مقادیر آنالوگ و دیجیتال، گزارش و آرشیو عملکرد کاربران از مزایای این سیستم به شمار می آید.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: این پست در راستای پدافند غیرعامل و به عنوان برق پشتیبان در سال گذشته به بهره برداری رسیده و نقش قابل ملاحضه ای را در افزایش ضریب اطمینان و پایداری تولید داشته است و در حال حاضر مصارف غیر عملیاتی پالایشگاه شامل واحد آبرسانی، منازل سازمانی، کارگاه، مستغلات و اداره های مرکزی را در مجموع، حداکثر به میزان 5/7 مگاوات ساعت از شبکه سراسری برق ایران تامین می نماید.

وی در پایان یادآور شد: اجرای این سیستم 50 درصد صرفه جویی برای هزینه های نگهداری سالیانه را در مقایسه با حضور دایم بهره بردار برای شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد دارد.

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند/س

برچسب ها: اجرای ، سیستم ، مانیتورینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.