سينما با توجه به كارگيري تفكرات نادرست توسط مديريت فعلي پسرفت كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" با حضور روح الله حجاري كارگردان، محمدرضا شفيعي تهيه كننده و محمدرضا لطفي منتقد شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
در ابتداي نشست روح الله حجاري، كارگردان در خصوص شكل گيري فيلم نامه "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" گفت: پيش از اين قصه داستاني به نوشته طالب آبادي براي صدور پروانه ساخت به ارشاد داديم اما پروانه ساخت ندادند بنابراين بعد از تمرين قصه اين فيلم نامه محمدرضا شريفي با علاقه مندي نسبت به موضوع داستان تصميم به نگارش فيلم نامه گرفتيم.
وي در ادامه در خصوص نقش گوهريان و حضور ابراهيم حاتمي كيا عنوان كرد: نقش گوهريان از آن دست شخصيت هايي است كه مخاطب نبايد هيچ ذهنيتي نسبت به آن داشته باشد و به محض انتخاب حميد فرخ نژاد براي نقش گوهريان تصميم به انتخاب نابازيگر و همچنين انتخاب حاتمي كيا گرفتيم.
حجازي ادامه داد: در واقع نيت و نظر گوهريان نبايد معلوم مي ‌شد و به همين جهت انتخاب ابراهيم حاتمي كيا به دليل طرفداران اين كارگردان حضور او به عنوان بازيگر اتفاق جالبي در سينما بوده گزينه مناسبي براي  اين نقش به شمار مي آمد.
وي در خصوص شكل گيري ابتدايي قصه و گسترش نيافتن محتواي داستان در ادامه روايت فيلم اظهار داشت: موضوع انتخابي فيلم نامه انساني است و خيلي از زوج ها را شامل مي شود و نيازي به معرفي شخصيت و اصليت آن نبود.
حجازي خاطرنشان كرد: زماني كه بخواهيم درباره يكي از تعصبات منطقه اي فيلم بسازيم در آنجا مجبور به پرداخت جزيي ترين موضوع آن هستيم اما بحث فيلم ما چنين نيازي را نمي‌طلبيد و ما عامدانه به اين سمت رفتيم.
*محمدرضا شفيعي:اتهام به سياه نمايي عواقب بدي دارد
در ادامه محمدرضا شفيعي تهيه كننده در خصوص وضعيت سينما و اوج و فرود آن در عرصه فرهنگي گفت: با توجه به اينكه شمقدري بايد پاسخگوي اين اتفاق باشد بايد گفت كه اين دوستان با تفكري جلو رفتند كه علاوه بر اينكه مثبت نبود باعث پس رفت سينما شده است.
وي ادامه داد: متاسفانه با انجام ندادن برنامه ريزي هاي مناسب و صرف بودجه در مسير درست بودجه شش ميلياردي را به جاي هزينه در جاهاي درست سينما براي يك فيلم كه نتيجه ان معلوم نيست هزينه مي‌كنند.
شفيعي عنوان كرد: سينماي ما به دليل عدم زيرساخت هاي قوي علي رغم افتخارات فرهنگي بزرگ در سايه خطر ورشكستگي و تعطيلي قرار دارد.
وي در خصوص همكاري با كارگرداني جوان و كم تجربه اظهار داشت: روح الله حجازي با ساخت تله فيلم هاي خوب و همچنين فيلم قبلي خود نشان از يك كارگردان كار بلد است و دغدغه ما را از بين برد همچنين معتقدم نام هاي بزرگ گاها با خود بارهايي به همراه مي آورد كه خيلي خوب نيست.
شفيعي در ادامه سياه نمايي بودن فيلم زندگي خصوصي آقا و خانم ميم اظهار داشت: طرح مشكلات به معناي سياه نمايي نيست و ما زماني كه مشكلي را طرح مي كنيم بسيار متفاوت با سياه نمايي است.
وي تاكيد كرد: اين يك فيلم درباره يك زن و شوهر است و متاسفانه زماني كه فيلم سازي از سردلسوزي مشكلي را مطرح مي كند عده اي او را متهم به سياه نمايي مي كنند و اين تفكر مسموم و غلط است كه عواقب بدي را به وجود مي آورد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار