رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان به مناسبت شب یلدا خبر داد.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ضمن اشاره به این مطلب که با نزدیک شدن به آیین سنتی شب یلدا و افزایش تقاضای خرید عمومی مردم، عده ای سودجو از نیاز مردم سوء استفاده کرده و باعث افزایش بی رویه قیمت در بازار می شوند، افزود: این طرح به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کالاهای پرمصرف در این ایام از 25 آذرماه در استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: واحدهای عرضه کننده آجیل و خشکبار، شیرینی ،شکلات و میوه های مخصوص شب یلدا شامل هندوانه و انار در این طرح نظارتی مورد بازرسی قرار می گیرد.

اکبری با اشاره به اینکه 200 نفر بازرس و 300 نفر ناظر افتخاری در اجرای این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در اجرای این طرح، بازرسان به صورت منسجم و هماهنگ با دستگاه ها و اتحادیه های مربوطه با هدف تنظیم و رصد بازار از واحدهای صنفی بازرسی می کنند تا امسال نیز همانند سنوات گذشته، شاهد بازاری آرام برای تهیه مایحتاج مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قیمت انواع حلوای مخصوص شب یلدا از جمله حلوای گردویی و هویچ به ازای هرکیلو 10 هزار تومان و هندوانه درجه یک نیز 1500 تومان می باشد که در صورت مشاهده قیمت هایی بیشتر از قیمت یاد شده با فروشندگان برخورد جدی خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از عموم شهروندان خواست به منظور مشارکت در امر بازرسی و نظارت، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تلفن 124 به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اعلام کنند تا برابر قوانین و مقررات نظام صنفی با متخلفان برخورد سریع و قاطع انجام شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.