کولاک شديد در شمال آمريکا روز جمعه به کشته شدن 8 نفر و موارد متعدد قطعي جريان برق و لغو پرواز هواپيماها منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در ايالت هاي ويسکانسن، آيووا، نبراسکا، ايلينويز و ميسوري واقع در غرب ميانه آمريکا و شرق اين کشور، شصت سانتيمتر بارش برف با وزش طوفاني با سرعت يکصد کيلومتر در ساعت همراه بود که موجب سقوط درختان و قطعي جريان برق شد.
به ويژه در ايالت ويسکانسن سي هزار نفر همچنان از داشتن برق محروم هستند و اين در حالي است که طوفان به سمت شرق در حرکت است و شنبه به ايالت هاي نوول-آنگلوتر در شمال شرقي آمريکا خواهد رسيد.
روز جمعه نخستين روز تعطيلات سال نو در آمريکا به شمار مي رود، سياه ترين روز براي عبور و مرور جاده اي و هوايي در اين کشور محسوب مي شود.
دانيل بيکر، رئيس يکي از شرکت هاي هواپيمايي آمريکا موسوم به فلايت اوير ، اعلام کرد  اين طوفان سخت تر از ساير طوفان هاي زمستاني که ما شاهد بوده ايم و به لغو هزاران پرواز در طول يک روز منجر شد، نيست، اما تاثير آن به علت تعداد مسافران بسيار مهم است .
حدود ششصد پرواز روز پنجشنبه در فرودگاه مهم شيکاگو، اوهير و ساير فرودگاه هاي منطقه لغو شد. روز جمعه آسمان شيکاگو صاف شده بود و بر اساس تخمين ها قرار بود در اين روز دويست و شصت و شش هزار مسافر انتقال داده شوند.
 اما از طرف ديگر وزش بادهاي شديد لغو پانصد پرواز را از مقصد نيويورک، سان فرانسيسکو و ساير بخش هاي آمريکا موجب شد. 

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار