رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اکران دیجیتالی فیلم ها در جشنواره فجر، گفت: در اکران دیجیتالی، فیلم ها در کوچکترین شهرستان های ما هم می تواند به نمایش در بیاید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور گفت: نمایش فیلم ها باید به صورتی باشد که همه علاقمندان سینما بتوانند از دیدن آنها بهره مند شوند، ضمن اینکه جشنواره باید هر سال بهتر از سال قبل برگزار گردد و برنامه ریزی های صحیحی در این زمینه صورت گیرد، این اولین گام در جهت رشد و شکوفایی جشنواره است، موارد دیگر مثل کیفیت داوری و فیلم ها را هم باید در نظر داشته باشیم.
بازیگر سریال "تبریز در مه" با بیان اینکه سال گذشته همسرش عباس صالحی برای فیلم روزهای زندگی سیمرغ بهترین چهره پردازی را گرفت، افزود: به نظر من داوری ها به حق بود، چون من و همسرم ارتباطات قوی در بخش داوری ها نداشتیم که بگوییم به خاطر این روابط سیمرغ به ما تعلق گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر به خوبی توانسته سینمای ایران را به سایر کشورها معرفی کند و برای این کار در طول این سال ها زحمات زیادی کشیده شده است، بنابراین امیدوارم فرهنگ ایرانی را فیلمساران ما به خوبی به نمایش گذاشته باشند.  
غفاری در ادامه افزود: انتظار می رود کارگردانان مطرح و با تجربه ما برای جشنواره های خارجی فیلم هایی بسازند که در آن فیلم ها فرهنگ صحیح مردم ایران را نشان دهند.
وی همچنین در مورد بازار فیلم جشنواره گفت: سال گذشته نسبت به سال های قبل بهتر بود، چون دبیر جشنواره آقای خزاعی با تدبیر و تجربه ای که داشتند توانستند فیلم های ما را به مخاطب خارجی به خوبی معرفی کنند و نشان دهند سینمای ایران هم حرفی برای گفتن دارد.
غفاری همزمانی برگزاری جشنواره در تهران و شهرستان ها را اتفاق خوبی دانست و افزود: مخاطبینی در شهرستان ها زندگی می کنند که به سینما علاقمند هستند و دوست دارند در جریان این رویداد سینمایی قرار گیرند و در این ایام از دیدن فیلم ها بهره مند شوند.
به عقیده من بسیار خوب است که این موضوع گسترش پیدا کند.  
بازیگر فیلم"روزهای زیبا" ضمن اینکه اکران دیجیتال را بسیار مفید دانست‌، گفت: امروزه دنیا دارد به سمت دیجیتال می رود و ما هم نباید از این تکنولوژی عقب بیافتیم. این تکنولوژی از نظر زمانی بسیار به صرفه است. امروزه دیگر پخش ها دیجیتالی شده و خیلی دیگر به فکر این نیستیم که نگاتیو به سینما برسد یا نرسد. در اکران دیجیتال فیلم ها در کوچکترین شهرستان های ما هم می تواند به نمایش در بیاید.  
وی همچنین در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان به عنوان دبیر جشنواره گفت: ایشان مدیر با تجربه ای هستند که توانایی های خود را در بخش های دیگر نشان داده اند، امیدواریم در برگزاری این جشنواره هم موفق عمل کنند./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار