منويات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، قول‌هاي مساعد رئيس جمهور جهت حل مشکلات استان يزد، عدم توانايي دولت در تامين طلا با نرخ ارز مبادله‌اي،‌گام مجلس به سوي افزايش ظرفيت‌هاي موجود و تقويت صادرات، اتمام رفع ايرادات شوراي نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات تا پايان دي‌، سفر به ميانمار، جزئيات جلسه شوراي هماهنگي اصلاحات، صدور كيفر خواست بيش از 100 مفسد اقتصادي، ضريب خطاي "انتخابات رايانه‌اي" و ... از مهم‌ترين عناوين امروز(دوشنبه) سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

 به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري امروز (دوشنبه 11 دي) به اين شرح زير  است:


حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در تمام صحنه‌های مهم اعم از سیاست، اقتصاد، سلامت، فرهنگ و آموزش و پرورش گفت: اصل انقلاب اسلامی نیز متکی به همین حضور مردمی بود و چنانچه مردم به میدان نقش آفرینی وارد نمی‌شدند، کاری از سیاستمداران و جریان‌های سیاسی ساخته نبود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: شب گذشته در محل پاستور با رییس‌جمهور جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه پیرامون مسائل زیرساختی استان یزد به خصوص موضوع آب و گاز مباحث مفصلي مطرح و قول‌هاي مساعدی برای حل مشکلات استان در خصوص مسائل زیرساختي داده شد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ باید به این نکته توجه داشت که دولت توانایی تامین طلای بازار با نرخ ارز مبادله‌اي را ندارد؛ وقتی دولت نمی‌تواند برنج، تخم‌مرغ، مرغ و مایحتاج اساسی مردم را بر اساس نرخ مبادله‌اي تامین کند، چگونه طلا را با نرخ مبادله‌‌‌اي تامین می‌کند.
 
 

رئيس كميسيون صنايع مجلس با اشاره به طرح حمايت از توليد ملي تصريح كرد: اين طرح مي‌تواند مهم‌ترين طرح بعد از تصويب بر اقتصاد کشور در حوزه ملي و صنعت ومعدن باشد و اميد است در اين راستا بتوانيم با حمايت از توليد، اشتغال، حفظ و افزايش ظرفيت‌هاي موجود و تقويت صادرات گام برداريم.
 
 

مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس با بيان اينكه تمام آواره‌هاي سوري بايد به مناطق زندگي خود بازگردند و جنايتکاران به جرايم ارتکابي خويش محاكمه شوند، گفت: هيچ کشوري حق دخالت در امور داخلي سوريه را ندارد و سوريه در تمام امور، انتخابات و ايجاد حکومت وحدت ملي بايد مستقل عمل کند.
 
 

نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور، از بررسي ايرادات شوراي نگهبان به اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در جهت تامين نظر اين شورا تا پايان دي ماه خبر داد.
 
 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:تولید ملی فقط در راستای حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود؛ اینکه بگوییم به دلیل معوقات بانکی وام تعلق نمی‌گیرد، پاک کردن صورت مسئله و سلب مسئولیت از خود است.
 
 
 
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس از سفره هيئت پارلماني ايران به ميانمار تا پايان دي‌ ماه خبر داد.
 
 

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در جلسه 19 دي‌ماه جبهه اصلاح‌طلبان بحث و بررسي درباره برگزاري" کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان" انجام خواهد شد.

 

نماينده مردم تهران در مجلس مصوبه هيئت دولت مبني بر اعطاي اختيارات ويژه به معاون اجرايي رئيس جمهور براي استخدام 1500 نفر را اعطاي چك سفيد امضا به بقايي دانست.
 
 

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات گفت: کارگروه‌هاي تخصصي که وظيفه برگزاري همايش شوراي هماهنگي را بر عهده دارند، گزارشات خود را ارائه کردند.
 
 

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح‌طلبان باز هم دچار توهم‌اند و متوجه نیستند که در چه جایگاهی قرار دارند و می‌توان گفت بر مرکب جهل سوار شده‌اند و کسی که در مرکب جهل اسیر شد راه نجات را گم می‌کند.
 
 

وزير بازرگاني دولت اصلاحات گفت: تصميمم براي كانديداتوري قطعي است اما ممكن است شرايطي در آينده پيش بيايد و برخي مسائل را تغيير دهد.
 
 

دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران اهواز با بيان اينکه مسئولان نبايد اختلاف نظرهاي شخصي خود را در مسائل کليدي کشور تاثير دهند، گفت: به نظر مي‌رسد اين کارها، اقدامات شتابزده‌اي است که بدون يک پشتوانه منطقي صورت مي‌گيرد و اين مسائل اصلا به صلاح مردم و کشور نيست.
 
 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون تهدیدات امیراشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: سخنان فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیشتر به دروغ ژانویه شبیه است.
 
 

سخنگوي رزمايش تخصصي ولايت 91 از اجراي طرح مردم‌ياري در محدوده عمومي اين رزمايش و ايجاد بيمارستان الکترونيکي در "ناو بالگردبر خارک" توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
 
 

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: بسيج براي مقابله با فتنه‌هاي آينده بايد دشمن شناسي، موقع‌شناسي و بصيرت را در خود تقويت كند.
 
 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ذکر توانایی‌های دفاعی کشورمان، حضور ایران در خلیج فارس را ضامن تامین امنیت منطقه خواند و ضمن مخالفت کشورمان با نظامی کردن این منطقه، حضور نظامیان خارجی را عامل نا امنی و تهدید کننده امنیت منطقه خلیج فارس دانست.
 
 

سخنگوي دستگاه قضا گفت: برای بیش از 100 نفر در پرونده بزرگ فساد بانکی کیفرخواست صادر شده و علاوه بر کیفرخواست، 39 نفر نیز محاکمه شده‌اند.

 

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اگر در همه مسایل به قانون عمل شود، کشور آرامش خواهد داشت و مردم نیز در مسایل اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی خود تا این اندازه دچار مشکل، آسیب و تنش نمی‌شوند.
 
 

يك وكيل دادگستري گفت: برگزاري انتخابات به صورت رايانه‌اي از لحاظ حقوقي ضريب خطاي بالاتري نسبت به روش معمولي دارد و با توجه به اين كه سرنوشت كشور به واسطه آن تعيين مي‌شود‌، لازم است تا تمام مراحل امنيتي انتخابات پيش‌بيني شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار