مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 200 هزار واحد مسكونی نوساز در بافت های فرسوده كشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مجید كیان پوردر حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی در اراك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 72 هزار هكتار بافت فرسوده در طرح اصلاح و نوسازی قرار دارد كه هفت هزار هكتار آن بهسازی شده است.

وی تاكید كرد: برای اصلاح و بهسازی 63 هزار هكتار باقی مانده نیز با تامین تسهیلات لازم اقدام می شود.

مدیر كل راه و شهرسازی استان مركزی نیز گفت: هر شهروند متقاضی استفاده از تسهیلات بافت فرسوده باید پس از اطلاع از موقعیت واحد مسكونی برای اخذ پروانه ساخت به شهرداری مراجعه و از تسهیلات كم بهره این طرح استفاده كند.

خرمی افزود: برای نوسازی واحدهای مسكونی واقع در بافت فرسوده شهری با توجه به روش احداث بنا برای واحدهای سنتی ساز تا سقف 200 میلیون ریال ، نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و صنعتی 250 میلیون ریال تسهیلات بانكی اعطا می شود.

وی اضافه كرد: سه هزار واحد در بافت های فرسوده استان در دست اجرا است كه در سال جاری 850 واحد آن تكمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهر سازی از طرح های بازگشایی محور شهید فردین پور، پارك ترنم و پروژه 360 واحدی آرمان ساز و بافت فرسوده منطقه موسوم به باغ خلج اراك بازدید كرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.